  • Data: 2007-02-07 22:28:23
    Temat: Re: Darowizna czy trzeba zgłaszać u US
    Od: "Winetoo" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:ucwvkkz291x0$.hnh1gdrwq1sn.dlg@40tude.net...

    > majątek "wyprodukowany" w ramach małżeństwa jest majątkiem wspólnym bez
    > względu na to jakie są umowy i wpisy w dowodzie rejestracyjnym , z pewnymi
    > wyjątkami ,które tu nie mają zastosowania. To nie ma znaczenia dla urzędu
    > skarbowego ,chodzi o to by tak "zmajstrować" akt darowizny aby w tym
    > konkretnym przypadku wartość mienia przekazywanego od jednej osoby nie
    > przekraczała kwoty którą wskazałem. Nie obniżaj nadmiernie wartości
    > samochodu ponieważ w przypadku gdy urząd udowodni , że wartość był
    > zaniżona
> [...]
    .142.0001514/Ustawa-o-podatku-od-spadkow-i-darowizn.
    html

    Nic nie chce kombinować. Samochód na prawdę ma wartość 5tys zł. Chodzi tylko
    oto czy trzeba to zgłaszać w US (bo widziałem info w necie, że tylko powyżej
    9637 trzeba zgłaszać) i kto ma być wpisany w umowie jako darczyńca.

    Jak rozumiem według Ciebie trzeba to zgłosić w US, a w umowie darowizny
    oboje z żoną musimy być wpisani jako darczyńcy. Czy może potrzebne są dwie
    odrębne umowy darowizny?

    Pozdrawiam
    Winetoo