eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy w RP3 "kandydat w areszcie" zostałby dopuszczony do wyborów prezydenckich? [Białoruś] › Re: Czy w RP3 "kandydat w areszcie" zostałby dopuszczony do wyborów prezydenckich? [Białoruś]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w RP3 "kandydat w areszcie" zostałby dopuszczony do wyborów
    prezydenckich? [Białoruś]
    Date: Fri, 17 Jul 2020 18:14:26 +0200 (CEST)

    u2 <u...@o...pl> pisze:

> [...]
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Lepper
    >
    > Proces karny w tej sprawie rozpoczął się przed Sądem Okręgowym w
    > Piotrkowie Trybunalskim w maju 2008[60]. 11 lutego 2010 nieprawomocnym
    > wyrokiem tego sądu został skazany na karę 2 lat i 3 miesięcy
    > pozbawienia wolności[61]. Andrzej Lepper złożył następnie apelację od
    > wyroku[62]. W marcu 2011 Sąd Apelacyjny w Łodzi uchylił wyrok
    > skazujący Andrzeja Leppera i skierował sprawę do ponownego rozpoznania
    > przez Sąd Okręgowy[63]. We wrześniu 2011 postępowanie to zostało
    > umorzone ze względu na śmierć oskarżonego[64].

    Chyba cytujesz inną sprawę. Lepper miał ich kilka można się względnie
    łatwo pomylić [A].

    Dla mnie gwoździem do trumny prawdziwej demokracji w RP3 jest wyrok
    skazujący posła Leppera za zapytania/"zapytania" z mównicy Sejmowej [B].
    W normalnym kraju poseł nie ma immunitetu za jazdę po pijanemu ale za
    mowy/zapytania w parlamencie ma.

    [A] https://web.archive.org/web/20100515130916/http://wi
    adomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,7867866,Wybory
    _2010__Lepper_jednak_kandyduje__PKW_uchyla_wczesniej
    sza.html

    --
    A. Filip