eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun] › Re: Czy to była wypowiedź/groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to była wypowiedź/groźba KARALNA ze strony posła opozycji?
    [Braun]
    Date: Fri, 17 Sep 2021 08:10:27 +0200 (CEST)

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Wypowiedź jest oczywista, natomiast nie jest groźbą karalną, bo w
    > oczywisty sposób nie ma realnej możliwości jej spełnienia (albo
    > inaczej - jest pomijalnie mała, bo nie da to się hełmu na lewą stronę
    > założyć).

    Przetłumaczę z twojego na moje tak żebyśmy mogli się z grubsza zgodzić:
    Skazanie *za groźbę karalną* byłoby "trudne+" a oskarżenie miałoby
    (bardzo) małe szanse na prawomocne skazanie szczególnie z wyrokiem w
    "nie śmiesznej" wysokości. Jakoś praktyka wyroków sądów (RP3) że o
    zuobroturze nie wspomnę utrudnia mi bardzo wypowiadanie się z aż twoją
    stanowczością.

    A jak chcesz pełnego *politycznego* cynizmu: jest możliwe że PiS wyjdzie
    że uniewinnienie Brauna przez sąd/sędziów jest dla PiS korzystne.
    Niespecjalnie obstawiam taki scenariusz ale go nie wykluczam.

    --
    A. Filip