eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun] › Re: Czy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to była groźba KARALNA ze strony posła opozycji? [Braun]
    Date: Sat, 18 Sep 2021 10:44:15 +0200

    > To jest MZ po prostu taka zmanierowana figura retoryczna i nic więcej.

    Jestem przekonany, że powiedział dokładnie to co miał na myśli. Fanatycy
    religijni nie mają żadnych hamulców.

    Jego wypowiedź interpretuję tak: "gdy już wreszcie dojdziemy do władzy
    uporamy się z lewactwem/pisem i wszystkimi którzy nie myślą jak my, oraz
    pozbędziemy się balastu UE - zmienimy prawo, wprowadzimy karę śmierci
    przez powieszenie i postawimy ich wszystkich przed (naszym) sądem z
    wiadomym skutkiem."

    Co oczywiście nie wyklucza poniższego:

    > Ale racja, nawet jeśli tak jest, ale cześć jego fanatyków odbierze to
    > dosłownie, a ma też (ci fanatycy) na tyle nasrane, żeby potencjalnie
    > istniała obawa, że któryś coś wywinie....

    Ludzi mających potencjalnie nasrane nie brakuje:
    https://oko.press/sad-tvp-musi-przeprosic-za-spot-sz
    czujacy-na-imigrantow-i-adamowicza/

    Wszyscy wiedzą jak ta nagonka się skończyła.

    > to może jednak jest to groźba
    > karalna? :) Ale groźba karalna jest przestępstwem umyślnym, czyli Braun
    > musiałby to zrobić intencjonalnie, kalkulując, że Niedzielski odbierze to
    > właśnie w ten sposób (poczuje zagrozenie ze strony fanatyków). Jeśli Braun
    > nie miał takiego zamiaru, to raczej nie jest to taka groźba.

    Miał dokładnie taki zamiar. Oni inaczej nie potrafią. Wystarczy zajrzeć
    do podręczników historii i zapoznać się z ich doktryną. Istotą religii
    jest straszenie ludzi. Żeby się bali. Kary boskiej, stosu, tortur...
    mają być posłuszni i już, bo jak nie...

    Pozdrawiam
    Piotr