  • Data: 2010-06-30 11:59:35
    Temat: Re: Czy nazwa podlega prawu autorskiemu?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30-06-2010 13:40, Olgierd pisze:
> [...]

    Ponieważ to jest prawo niezbywalne a przy żadnym logo nie ma nazwiska
    grafika, to może nie tego to prawo dotyczy, co?

    > Nie, jeśli w umowie nie zastrzeże, że autor nie będzie korzystał, to nic
    > to nie da. Zawsze będzie mógł tego żądać.
    >
    > Ale po to jest właśnie umowa, by takie rzeczy tam pisać. Stąd np. bardzo
    > rzadko w reklamach pojawiają się nazwiska twórców.

    Ale zdaje się osobiste prawo autorskie, to które jest niezbywalne, to
    jest prawo do tego, żeby nasz grafik mógł to logo/plakat/projekt puszki
    z zupą mieć w portfolio i powiedzieć potencjalnemu zleceniodawcy "to
    logo/puszkę z zupą firmy STRASZNE DUŻY KONCERN ja zaprojektowałem".

    A nie obowiązek zamawiajacego do umieszczania listy płac na końcu
    reklamówki podpasek albo nazwiska grafika na firmowej oklejce samochodu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813