eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jeden z wariantów nacjonalizacji bez odszkodowania nazywa się tera sankcjami? :-) › Re: Czy jeden z wariantów nacjonalizacji bez odszkodowania nazywa się tera sankcjami? :-)
  • Data: 2022-05-02 21:18:48
    Temat: Re: Czy jeden z wariantów nacjonalizacji bez odszkodowania nazywa się tera sankcjami? :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 30 Apr 2022 14:12:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Może. Nie pamiętam tych czasów. Znam to z opowiadań dziadka i może
    > chłopu umknął ten niuans.

    jesli skazanym mozna bylo byc za byle co, to istotnie niuans bez
    wiekszego znaczenia.

    > W moich terenach była rozwinięta partyzantka i
    > jest wiele miejsc, gdzie Niemcy rozstrzelali ZAKŁADNIKÓW. Tak
    > przynajmniej pisze na pomnikach.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Egzekucje_uliczne_w_Wa
    rszawie_(1943%E2%80%931944)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Bekanntmachung_Wa
    rschau_1943.jpg
    tu juz nie "przeznaczonych do ułaskawienia", ale po prostu skazanych.
    Za posiadanie broni i udzial w zabronionych organizacjach.

    Tu "przewidziani do ułaskawienia"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Announcement_of_d
    eath_penalty_for_37_Poles_in_occupied_Warsaw_(Octobe
    r_1943).jpg

    Czy to prawda, czy wzieli ludzi z łapanki, to juz nie wiem.

    A "sąd doraźny Policji Bezpieczenstwa", czyli teatrzyk chyba wiekszy
    niz za Stalina, ale akurat bron mogła byc prawdziwa.

    J.