  • Data: 2002-05-29 09:48:39
    Temat: Re: Cofniecie zgody na urlop
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem zatrudniony na umowe na czas nie okreslony.

    > W lutym wszyscy planowalismy urlopy. Ja rowniez.
    >
    > Wniosek urlopowy zostal przez szefa podpisany - wyrazil zgode. Wniosek
    > jest juz w dziale kadr.
    >
    > Dzisiaj (w przeddzien urlopu) dowiaduje sie, ze jest jakas pilna praca
    > do zrobienia i chce mi cofnac urlop. Dodam, ze praca ta jest zupelnie
    > nie zwiazana z zakresem moich obowiazkow.
    >
    > Mam wykupiony wczasy za granica - wyjazd jutro. Jade z zona.
    >
    > Jakie mam prawa? Czy moge pojechac na ten urlop? Jezeli nie - co z
    > kosztami? Zaklad pokrywa koszty tylko moje, czy zony rowniez?

    Gdyby potraktowac to jako odwolanie z urlopu to wówczas mozna zadac od
    pracodawcy zwrotu kosztów poniesionych w bezposrednim zwiazku z odwolaniem z
    urlopu. Tyle, ze w tej sytuacji mamy raczej do czynienia z przesunieciem
    terminu urlopu niz z odwolaniem z urlopu. Przesunac termin urlopu pracodawca
    moze ze wzgledu na szczególne potrzeby, jezeli nieobecnosc pracownika
    spowodowalaby powazne zaklócenia toku pracy. Pracodawca w tej sytuacji
    kosztów nie pokrywa.

    pozdr.
    T.