    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <FQHan.5161$qX3.3003@newsfe10.ams2> <hkh406$jfp$3@node1.news.atman.pl>
    <J9Xan.287821$gm2.54973@newsfe18.ams2>
    <1mkz7slypg384$.1k8l2atylntbe.dlg@40tude.net>
    <hkhorv$n9v$1@node1.news.atman.pl> <i74bn.18$y13.8@newsfe10.ams2>
    <hkj423$uhb$1@node1.news.atman.pl> <NUdbn.22196$8K4.3089@newsfe15.ams2>
    <hkk2hn$5lp$1@node1.news.atman.pl> <hkk4dd$r9m$3@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hkk5ld$64g$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Date: Sat, 6 Feb 2010 20:33:45 -0000

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message
    news:hkk5ld$64g$1@node1.news.atman.pl...

    > Żyłem w sporym mieście wojewódzkim które nawet dzisiaj jest
    > miastem wojewódzkim. A najwięcej wędlin było w domu jak
    > ktoś pojechał w delegację do stolicy.
    > I dzięki temu dzisiaj głąby które widziały tylko swój reprezentacyjny
    > sklepik w stolicy mają argument że jednak było.

    Zapytaj wiec rodzicow o jakim okresie ci mowili, bo ja tu widze 1980-1981
    Ja mieszkalem cale zycie w miasteczku ktore bylo wojewodzctwem, do Warszawy
    to nie bylo po co jezdzic.
    U nas w miesnym przed 1980 roku nie brakowalo miesa. Owszem czasem z
    luksusowymi wyborami byl problem zwlaszcza z tak zwana szynka konserwowa:)
    kto pamieta te puszki w ksztalcie trojkata to wie o czym pisze:))) Jednak
    miesa, czy kielbas nie brakowalo.
    Obok byl sklep ogolnospozywczy, gdzie byly czeklady, cukierki, owoce,
    warszywa, maslo, sery, pieczywo,...
    Slowem to co powinno byc.
    To prawda, ze jak ktos byl milosnikiem kulinarnym to mial problem z
    przyprawa taka a taka (nie pisze o piepszu bo tego nie brakowalo przed 1980)
    mial problem, ale nigdy sie nie zgodze z twierdzenim, ze nic nie bylo...
    Wydarzenia w Pozxnaniu tez mialy podteksty polityczne, prosze pamietac, ze
    to czas wydarzen wegierskich.
    W latach 50- siatych to prosze pamietac, ze mamy zaledwie 10 - 15 lat po
    wojnie, miasta nie byly jeszcze odbudowane, czy mosty. Elektryfikcja miast i
    wsi byla dopiero rozpoczeta, granica zachodnia na Odrze I nyusie nie byla
    jeszcze uznana na zachodzie (dopiero w okolicy 1970 USA i Wielka Brytania
    uznaly ta grancie za ostateczna). Trwalo odbudowywanie szkolnictwa a poza
    tym Jeszcze zzyl Stalin. I o tym zapomniec nie mozna.

    > Sugerujesz że prezydent USA lub Solidarność zmuszała czerwonych
    > do bezsensownej produkcji ciężkiej zamiast towarów pierwszej
    > potrzeby w odpowiedniej ilości ?

    Nie, Regan dawal pieniadze osobom ktore w Polsce mialy prowadzic akcjie
    dywersyjne prowadzace do wstrzymania produkcji, chaosu i ogolnie nazwyajac
    niepokojow spolecznych. Nie bylo to trudne zwarzywszy na fakt, ze w Polsce
    byly molochy panstwowe, zaklady w ktorych pracowalo czasem i 30 000 ludzi!
    Dodatkowo akcjie te byly wspieranepoprzez rozglosnie radiowe glownie Radio
    Wolna Europa i Glos Ameryki.
    14 dni po wprowadzeniu Stanu Wojennego USA oglosila skreslenie Polski z
    listy krajow uprzywilejowanych w handlu. Oznaczlo to, ze zaden krajk na
    swiecie ktory mogl swobodnie handlowac nie mogl tego robic z Polska!
    Polska tracila kontrakty, czesto potezne i lukratywne nie musze chyba pisac
    kto zastapowal polske w tych kontraktach.... i komu to na reke bylo. A Urban
    mowil: "Rzad sie i tak wyzywi" ludzie sobie z tego sprawy nie zdawali o czym
    on mowil... A jemy jedynie chodzilo, ze embargo dotknie wlsnie ludzi, nie
    rzad...
    A co do rodzicow:
    Zapytaj ich ile placili za szkoly, za leczenie, za wczasy!!! Zapytaj...
    Ile zaplacili za mieszkanie czy dom.
    A co do telewizorow tak przez ciebie wyciaganych. Top pamietaj, ze wowczas
    byly inne czasy i inne nastawinie ludzi. Nie kupowalo sie czegos tylko
    dlatego, ze cos sie zepsulo tylko sie to naprawialo. Bo bylo taniej.
    Polska absolutnie nie odpbiega pod wzgledem ilosci TV kolorowych od np. UK w
    latach 80-siatych! (patrz statystyki)
    Powiem wrecz, ze jest gorezj! Dzis w UK jest znacznie wiecej w domach
    odbiornikow HD niz w Polsce!