  • Data: 2007-02-05 20:30:19
    Temat: Re: Ciekawy przypadek dla miłośników prawa cywilnego
    Od: "Tomasz Myrdin" <m...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Lut, 20:21, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > Jak obejść?

    Można odpowiednie wcześnie pomyśleć o podziale majątku rodziców
    Marioli (przekazując wszystko zdrowszemu rodzicowi)..
    Mógł być też testament i część majątku matki Marioli mogła być
    przekazana do majątku wspólnego Jana i Marioli - wtedy mamy od razu
    problem główny.
    Od biedy można by też myśleć o art. 995 i 996 KC - problemem byłoby
    tylko dowodzenie ale jeśli pomyśleli o tym odpowiednio wcześnie to
    można było coś przygotować.

    > Nie pisałeś co to za należności ma ten skarb państwa.

    Faktycznie, pominąłem tę drobną sprawę. Chodziło o oszustwa podatkowe
    (niezapłacone podatki).

    > A co to ma do rzeczy? Liczy sie ile jest w prawomocnym wyroku. Jak sąd
    > zasądzi miliard od bezrobotnego i wyrok sie uprawomocni to obowiązuje.

    Sąd nie może zasądzić miliarda w żadnym wypadku!!! Grzywna to
    maksymalnie 360 stawek dziennych (540 przy maksymalnie obostrzonej
    karze). Stawka dzienna nie może być wyższa niż 2'000,00 zł. Tak więc
    grzywna nie może nigdy być wyższa niż 1'080'000,00 zł - dużo mniej niż
    miliard.
    Nawet jeśli doliczyć nawiązkę to będzie maksymalnie dodatkowe
    100'000,00 zł.
    Należy też pamiętać o obowiązku wzięcia przez sąd pod uwagę możliwości
    finansowych sprawcy. Przyjęcie najwyższej stawki dziennej w przypadku
    ludzi którzy już nic nie mają niczym nie dałoby się uzasadnić.

    Art. 422 KC oraz 291 i 292 KK oczywiście tak, pod warunkiem że
    udowodnisz (a jak już pisałem w tym przypadku nie udało się to).
    Pozdrawiam
    Tomasz Myrdin