  • Data: 2009-07-15 06:35:59
    Temat: Re: Brak reakcji ochrony marketu (miejsca dla inwalidów)
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > Jedynym skutecznym prawnie sposobem wyegzekwowania, by miejsce takie
    > faktycznie służyło inwalidom jest ustalenie, że miejsce to jest płatne -
    > załóżmy 1.000 zł za godzinę. Zwolnione z opłaty są osoby, które legitymują
    > się dokumentem uprawniającym do parkowania na miejscach dla inwalidów.
    > Informacja taka musi być przy każdym miejscu parkingowym

    Może i dobre, ale pojawiają się dwa problemy:
    1. Jak to wyegzekwować, zakładając, że ktoś dobrowolnie nie będzie miał
    ochoty płacić, ani przedstwić danych umożliwiających wystosowanie pozwu
    cywilnego, tylko sobie pojedzie?
    2. Nie wiem czy z uwagi z zasady współżycia społecznego nie byłaby
    kwestionowana kwota 1000zł za godzinę parkowania. Zakładając nawet, że jest
    to uzasadniony "motywator" ekonomiczny do polepszenia bytu niepełnosprawnym
    i zaniechania parkowania, to "kara" ta jest o wiele większa, niż grożąca na
    drogach publicznych, tak więc, czy sąd tego nie zakwestionuje...