    From: "P N" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro -- czy to jest legalne ? :)
    Date: Mon, 23 Feb 2004 13:14:50 +0000 (UTC)

    Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):

    > Powiedzmy że sprzedaję procesor za 300 zł. Powiedzmy że kupiłem go w
    sklepie za
    > 280 zł. Zarabiam 20
    > zł. Czy to jest legalne ? Czy teoretycznie powinno się to gdzies wykazywać
    (PIT
    > itp.) ?
    >
    > Powiedzmy że sprzedaję 20 procesorów. Też je kupiłem w sklepie i też
    zarabiam n
    > a tym.
    > Pytania J. W. ...
    >
    > Powiedzmy że sprzedaję 100 procesorów. J. W. ...

    W 2004 roku kwota wolna od podatku dochodowego od osób fizycznych wynosi 2790
    złotych,podobnie zreszta jak w roku ubiegłym.Tak wiec mozesz sobie sprzedawać
    co ci sie żywnie spodoba byle byś nie przekroczył tej kwoty bo jak
    przekroczysz to wtedy spada na ciebie obowiązek złożenia PIT-a.Nie zrobisz
    tego?Jesli wpadniesz to skarb panstwa zabierze ci 75% twoich rocznych dochodów
    (przychodów) które w ten sposób nieujawniony uzyskałeś plus zdaje sie
    postępowanie karnoskarbowe.
    PS
    Te wypowiedzi przedmówców o jakimś zakładaniu działalności gospodarczej i o
    jakis bulkach dla sąsiadki i obowiązku placenia podatku dochodowego od kazdej
    zlotówki to kompletne bzdury.Chyba zapomnieli ze podatek dochodowy sie placi
    za CAŁY ROK a nie od kazdej kwoty ktora wpada do kieszeni.Jesli ta kwota
    przekracza w/w przeze mnie sumę to podatek trzeba zaplacic wiec jesli
    przewidujesz przekroczenie tej sumy to lepiej dokumentuj uzyskany przychód.A
    jesli nie to panstwu wara od twoich pieniedzy których suma nie przekracza
    tych 2790 złotych