  • Data: 2004-02-23 14:00:49
    Temat: Re: Allegro -- czy to jest legalne ? :)
    Od: "P N" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz <n...@y...com> napisał(a):

    > Właśnie NIE MOŻNA, jeśli jest to działalność z zamiarem odsprzedaży. Wtedy
    MUSI
    > SZ założyć
    > działalność gospodarczą. Poza tym wystarczy pracować na najnędzniejszym
    etacie
    > żeby kwotę wolną
    > szybko przekroczyć.
    >
    > Jeśli zarabiam 1000 zł, to już po 3 miesiącach muszę mieć dokumenty na te
    moje
    > mikroprzychody, muszę
    > je uwidocznić w PICIE i mam więcej zawracania głowy niż to warte.

    Kompletnie sie z tobą nie zgadzam.Przeczytalem ten tekst w linku który
    podałeś w którymś tam poście w tym wątku i wszystko pięknie tylko że nawet
    jeśli sprzedaję rzeczy na allegro które mam w domu krócej niż 6 miesięcy i
    mój łączny przychód roczny z tych sprzedaży nie przekracza kwoty wolnej od
    podatku to nie mam obowiązku składac PIT.Ta kwota wolna od podatku jest
    dostępna dla każdego nawet dla przedsiębiorcy chociaz nie wyobrażam sobie
    nawet najbardziej zabiedzonego przedsiębiorcy który by w przeciągu całego
    roku nie przekroczył tej kwoty wolnej od podatku.Moim zdaniem dopóki nie
    przekroczysz kwoty wolnej od podatku nawet łącząc to z innymi możliwymi wg
    ustawy przychodami jesteś wolny od opodatkowania.Tak wiec jesli twój
    absurdalny jak na realia (w sensie ze to przychód jedyny i przeznaczony na
    życie)przychód z allegro całoroczny wynosi 2500 zł i odsprzedajesz rzeczy
    które są u ciebie krócej niż 6 miesięcy to nie masz obowiązku płacenia
    podatku dochodowego.