    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Date: Sun, 20 Sep 2009 04:13:50 +0200

    Andrzej Lawa pisze:
    > A tobie nie umknęło czasem przeprowadzenie wszystkich wyliczeń, hmm?

    Nie. Nie umknęło.
    Mamy 21 mln dorosłych w wieku 25-65 lat.
    Po 5 tys. rocznie dają i rząd ma więcej kasy niż z ZUSu i podatku
    dochodowego.
    Teraz zaś dymanych jest niby 11 mln ludzi, z czego w rzeczywistości
    niecałe 6 mln bo reszta 5 mln jest i tak na rządowym garnuszku,
    więc to tylko przesuwanie z kieszeni do kieszeni.

    > Znaczy się chcesz fizycznie zlikwidować urzędników, wysłać ich np. na
    > Madagaskar

    Chcę zlikwidować ich stanowiska. Brak dochodowego, ZUSu i paru innych
    pochodnych danin to już kilkaset tysięcy mniej nierobów.

    > czy patrzeć, jak zdychają z głodu pod płotami? Bo inaczej - z
    > czego ich utrzymasz?

    Pójdą układać kostkę, dachówki, cegły, budować, produkować, podcierać
    tyłki obłożnie chorym i opiekować się starcami.
    Pracy nie brakuje, tylko brak chętnych by ją robić.

    > Kolejne pytanie - jak pozbędziesz się urzędników, to kto będzie np.
    > wystawiał dokumenty itepe?

    Prywatne firmy. Doświadczenie życiowe pokazuje, że zrobią to 10 razy
    taniej i niewyobrażalnie lepiej.

    > Twój pomysł jest czysto teoretyczny i w teorii może faktycznie by
    > działała tak, jak to sobie wymarzyłeś. Ale w praktyce byłoby jak z
    > komunizmem - patologia na patologii.

    Ta "teoria" działała i nawet dziś działa w wielu państwach na świecie.

    Rzekoma obecna praktyka to zwykła piramida finansowa, która się zawali
    gdy zabraknie nowych frajerów dorzucających cegiełek.
    A tych frajerów już dziś zaczyna brakować. Jutro ich nie będzie i będzie
    tylko jeden wielki huk.

    > To jest metoda średniowieczna i się nie sprawdziła. Teraz tym bardziej
    > się nie sprawdzi, bo wydłużyła się średnia życia i długość koniecznej
    > edukacji.

    Co Ty gadasz!? Jaka średniowieczna? Ta metoda działała od zarania
    istnienia ludzkości, działa nawet do dziś choć w wielu państwach
    dzieci muszą także łożyć na cudzych rodziców a nie tylko na swoich.
    I to w stopniu nieproporcjonalnym.

    > Dodaj bykowe i zwiększysz dramat.

    To nie jest bykowe. Bykowe to dodatkowy podatek obok dochodowego.
    A tu dochodowego nie będzie.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com