  • Data: 2009-09-20 15:50:37
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: "tg" <a...@b...cpl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin D" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    news:h94h34$qui$1@inews.gazeta.pl...
    > A konkretniej? Z czego po wyp....eleniu zapłacisz emerytury tym którzy już
    > nabyli do nich prawa albo nabęda w najblizszych latach? Bo przypominam, ze
    > to grupa o PRAWIE a nie bezprawiu...

    bankructwa panstw tez sie zdazaja, po przekroczeniu pewnego zadluzenia
    okazuje sie ze nikt nie chce dalej udzielac pozyczek

    > A masz w ogóle świadomość tego, ze podatki nie idą wyłącznie na utrzymywanie
    > urzedników takich jak twoja żona, ale także (a raczej przede wszystkim) na
    > policję, wojsko, szkoły, szpitale wszelkie służby ratownicze, budowę dróg
    > itp.

    ktore to wcale a wcale (poza wojskiem np.) nie musza byc zarzadzane i finansowane
    centralnie, to na poziomie gminy i powiatu najlepiej
    wiadomo ile i czego jest potrzebne

    duzo lepszy jest system w ktorym gmina sciaga podatki, robi co trzeba,
    pewien procent z nich przekazuje powiatowi, ten zajmuje sie sprawami
    na swoim poziomie, odprowadzajac pewna mala czesc do wojewodztwa, ktore
    z kolei czesc z tego odprowadza do budzetu

    oczywiscie moze bylby sens w pewnym dotowaniu gmin najubozszych przez
    najbogatsze zeby nie poglebiac roznic miedzy nimi, ale obecne przekazywanie
    calej kasy na szczebel krajowy gdzie sa wielkie czarne dziury, to co sie
    uchowa spada coraz nizej, zeby sie w koncu okazalo ze z 'mojej' kasy
    na moje potrzeby gmina wydaje nedzne grosze, ale za to moge sobie
    rok poczekac w kolejce do lekarzy, poogladac ukonczona autostrade przez
    pol roku bo nikt z wierchuszki nie ma czasu otworzyc itd...
    natomiast kiedy za kase odpowiedzialny jest wojt, burmistrz czy inna
    'fizyczna' a nie medialna osoba zawsze mozna mu popatrzyc na rece i
    powiedziec 'co kurwa??' :D