  • Data: 2009-09-20 13:03:29
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrnhbar3f.k43.joshua@tau.ceti.pl Jacek Osiecki
    <j...@c...pl> pisze:

    > Uogólniajmy dalej, stwierdźmy że wszystko to razem z podatkami to po
    > prostu państwo :)
    > Nie widzę powodu, by ubezpieczenie zdrowotne mieszać do "ubezpieczenia"
    > emerytalnego. To pierwsze jest typowym ubezpieczeniem składkowym gdzie
    > zdrowa większość składa się na leczenie chorej mniejszości licząc na to że
    > za nich system też zapłaci gdy zachorują. Owszem, obecne ubezpieczenie
    > emerytalne też tak funkcjonuje ;)
    A ja widzę powód. Są to wszystko ubezpieczenia obowiązkowe.

    > Różnica polega na tym, że o ile
    > bezpieczne jest założenie że większość społeczeństwa jest zdrowa w
    > stopniu nie wymagającym hospitalizacji, o tyle emerytów będzie coraz
    > więcej a pracujących coraz mniej.
    Są już przez obecny bydlęcy rząd podejmowane działania silnie zmierzające do
    zminimalizowania narastania zjawiska niekorzystnego stosunku emerytów do
    czynnych zawodowo (i tym samym składkowo-podatkowych) obywateli. Odbywa się
    to drogą odpowiedniego modelowania tzw. "koszyka świadczeń medycznych" (tu
    szczególnym łajdactwem wykazała się Kopacz nie umieszczając w nim
    kompleksowej terapii chorych na cukrzycę, szczególnie typu 1), drogą
    likwidacji (zmniejszania ilości) placówek medycznych oraz dalszego
    utrudniania i tak już często trącącego 3 światem dostępu do specjalistów.
    Znaczenie ma także stwarzanie warunków zatrudnienia lekarzy bardzo
    inspirujących do opuszczenia kraju. Wymienić warto również dobijanie
    szkolnictwa - wśród nisko wykwalifikowanych, fizycznie pracujących więcej
    jest chorób (w tym zawodowych), co w zestawieniu z poprzednio wskazanymi
    działaniami obniży ilość dożywających emerytury, a dla szczęśliwców którzy
    do niej dotrwają - krótszy czas jej pobierania. Coraz częściej także słychać
    o zrównaniu wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn. Idea słuszna, ale jakoś
    tak dziwnie ma się to odbyć drogą podwyższenia kobietom, a nie obniżenia
    facetom.
    I to są dalekosiężne plany, obliczone na wieloletnie dochodzenie do
    oczekiwanych efektów.
    Czymże jest przy tym szczekanina obłąkanego zwyrodnialca Buzdygana,
    degenerata i huja Smerfa czy kilku innych?

    > I ponownie: głównym problemem jest starzenie się społeczeństwa
    Taki mały przykład: gdy potrzeba 1000 zł to można okraść 20 biedaków po 50
    zł, albo dwóch zamożnych po 500.

    > Jeśli gwarant będzie zagraniczny, to niekoniecznie (choć jest szansa że
    > pośrednio to odczuję).
    Dziś granice administracyjne coraz bardziej tracą na znaczeniu. Proces ten
    wydaje się będzie progresował.

    > Twierdzisz że działa dobrze? :)
    A widzisz gdzieś, żebym tak twierdził?

    > Zawsze gdy państwo coś robi, to z reguły każdy grosik jest w sporej części
    > przejadany...
    Co to znaczy przejadany?

    --
    Jotte