  • Data: 2023-04-23 13:56:15
    Temat: Re: Adres do korespondencji w sprawie podatku od nieruchomości
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.04.2023 o 09:40, cef pisze:
    > Nikt nie chce mieć kłopotu (urzędowej procedury na głowie) z powodu
    > kilkunastu złotych, ale mnie np intryguje dlaczego skoro
    > dotychczasowy płatnik zapłacił w marcu za cały rok 2022 a potem sobie
    > zmarł, to dlaczego urząd nalicza nowym właścicielom (spadkobiercom)
    > opłaty od dnia śmierci poprzedniego właściciela? Przecież mają ten
    > podatek zapłacony za 2022 rok. Ja nie sądzę, że urzędnicy widzą
    > okazje,

    Ja sądzę, że nikt z urzędników w ogóle się nad tym nie zastanawia. Mnie
    intryguje o co chodzi w tej Twojej sprawie, bo raz o zwrocie podatku
    piszesz, a zaraz potem o jakiejś opłacie.

> [...]
    > zwrotu trzeba składać korekty a potem wnioski o stwierdzenie
    > nadpłaty. Podobnie jest pewnie w nieruchomościach - ktoś mógłby
    > przyklepać nadpłatę zmarłego dziedziczącym spadkobiercom a dopiero od
    > ustanowienia nowych właścicieli naliczyć bieżąca opłatę, ale gdyby
    > wpadła jakaś kontrola, to zaraz przypisali by im kumoterstwo i
    > zaniżanie dochodów gminy. Tutaj jest kwestia kilkunastu złotych
    > (najlepiej zapłacić i zapomnieć) ale są nieruchomosci gdzie podatki
    > są na innym poziomie i wtedy taka decyzja jest istotna i dlatego jest

    No ja się zafiksowałem na podatku dochodowym. Jeśli chodzi o podatek
    gruntowy, to on jest od nieruchomości, a nie od podatnika. Znam
    nieruchomości, gdzie podatek jest płacony od wielu lat na zmarłych
    właścicieli, bo nikt tego nie przeprowadził i nikt z tego dramatu nie robi.

    --
    Robert Tomasik