  • 1. Data: 2007-01-08 12:53:22
    Temat: Pytanie o dziedziczenie
    Od: "zbynio" <z...@w...pl>

    witam serdecznie,
    chciałem zapytać jak to jest, tata mój bez mojej wiedzy wziął 2 kredyty i
    spłaca, ale co bedzie gdy cos m sie stanie i nie bedzie spłacał, (np.
    odejdzie z tego swiata)?
    nie jestem z nim zameldowany od 10 lat mieszkam pod innym adresem.
    z grory dzieki za odpowiedzi pozdrawiam
    Zbynio

  • 2. Data: 2007-01-08 12:54:56
    Temat: Re: Pytanie o dziedziczenie
    Od: "zbynio" <z...@w...pl>

    przepraszma zapomnialem napisac, czy ja dziedzicze po nim wszystkie długi, i
    kredyty sa ubezpieczone
    kwoty nieduze w sumie okolo 5000 zł
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-08 13:25:11
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu zbynio porozsypywal nastepujace haczki:
    > przepraszma zapomnialem napisac, czy ja dziedzicze po nim wszystkie długi, i
    > kredyty sa ubezpieczone
    1) Nie toppostuj
    2) Od kiedy rodzic musi uzyskac zgode dziecka na wziecie kredytu?
    3) Jestes jedynym spadkobierca czy moze sa jezscze inni spadkobiercy?
    4) Kredyty sa ubezpieczone od... od smierci? Jesli tak, to w czym
    problem - w wypadku smierci ubezpieczyciel je splaci.
    5) Zameldowanie nie ma tu nic do rzeczy.
    6) Co do meritum - albo ubezpieczyciel przejmie splacanie albo
    spadkobiercy. Jesli spadkobiercy - to chyba do wysokosci "inwentarza"
    (czyli nie zaplacicie wiecej niz dostaniecie). Ewentualnie mozecie takze
    odrzucic spadek
    --
    badzio