  • 1. Data: 2007-01-08 21:41:51
    Temat: Przejście umowy OC po poprzednim właścicielu - problem z PZU
    Od: "mati" <m...@w...pl>

    Witam

    Mam taką sytuację:
    Kupiłem używany samochód i chciałem przepisać na siebie umowę OC
    poprzedniego właściciela. Niestety nie wyrobiłem się w terminie 30 dni -
    termin mijał w sobotę ja poszedłem do PZU w poniedziałek. Szedłem w celu
    przepisania umowy w związku z czym nie przejmowałem się terminem. Na miejscu
    jednak okazało się, że muszę sporo dopłacić do tego interesu więc zapytałem
    się Pani z PZU czy mogę wypowiedzieć tę umowę. Pani po chwili zastanowienia
    powiedziała, że jest minimalnie po terminie ale spokojnie mogę wypowiedzieć
    umowę. Przyjęła moje wypowiedzenie i nieświadomy zagrożenia poszedłem
    podpisać umowę z innym ubezpieczycielem. Po 2 miesiącach przychodzi do mnie
    pismo z PZU, że wypowiedzenie nie jest ważne gdyż zostało złożone po
    teminie. Czy mam w tej sytuacje jakieś pole manewru? Chodzi mi o to, że PZU
    przyjęło to wypowiedzenie i wprowadziło mnie w błąd twierdząc, że wciąż jest
    możliwość wypowiedzenia umowy (jeśli bym został poinformowany, że nie ma
    takiej możliwości po prostu bym przepisał umowę na siebie). W którą stronę
    uderzyć - czy odwoływać się, że skoro przyjęli wypowiedzenie to teraz nie
    powinni się rzucać czy może zapłacić i wnieść o jakieś odszkodowanie? Do
    jakiej instytucji mogę zwrócić się o pomoc/poradę?

    dzięki

    Marcin

  • 2. Data: 2007-01-09 02:50:18
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "mati" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > powinni się rzucać czy może zapłacić i wnieść o jakieś odszkodowanie? Do
    > jakiej instytucji mogę zwrócić się o pomoc/poradę?

    Masz to na pismie ???

    Jaca

  • 3. Data: 2007-01-09 07:03:17
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    mati wrote:

    > Kupiłem używany samochód i chciałem przepisać na siebie umowę OC
    > poprzedniego właściciela. Niestety nie wyrobiłem się w terminie 30 dni -

    W terminie 30 dni to trzeba się wyrabiać z wypowiedzeniem jeśli nie
    chce się umowy OC poprzedniego właściela.

> [...]
    > jednak okazało się, że muszę sporo dopłacić do tego interesu więc zapytałem

    I po to jest m.in. te 30 dni by się zapoznać ze stawkami i podjąć
    decyzję czy kontynuowanie ubezpieczenia jest opłacalne czy lepiej
    wybrac innegoubezpieczyciela

> [...]
    > przyjęło to wypowiedzenie i wprowadziło mnie w błąd twierdząc, że wciąż jest

    W błąd to wprowadziła Cię niekompetentna pani, czego zapewne nie
    udowodnisz. Wypowiedzenie powinno spełniać wymogi formalne zgodne z
    zapisami umowy ubezpieczenia. Np zachować termin wypowiedzenia.
    Zgodnie z tym co napisałem wcześniej w przypadku braku wypowiedzenia
    umowa została automatycznie przeniesiona na Ciebie i należy uregulować
    należną składkę. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby po
    uregulowaniu składki złożyć wypowiedzenie i zażądać zwrotu
    proporcjonalnej części wpłaconej składki.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 4. Data: 2007-01-09 07:08:42
    Od: "mati" <m...@w...pl>

    Mam potwierdzenie przyjęcia wypowiedzenia przez Panią z PZU