  • 1. Data: 2007-10-29 23:10:37
    Temat: Przejazd z rowerem w pociagu objetym zakazem przewozu rowerow
    Od: "Michal K." <e...@s...pl>

    Sprawa zawsze konczyla sie bez konsekwencji, ale chcialbym wiedziec "co oni mi
    moga zrobic".

    PKP swego czasu wprowadzila nowa grupe pociagow dalekobieznych o nazwie Tanie
    Linie Kolejowe (TLK). Nocne pociagi tej spolki zostaly objete zakazem przewozu
    rowerow. Informacje ta otrzymalem w kasach, informacjach PKP i od personelu
    kolei i jest od niedawna takze na stronie pkpintercity.

    Kilka razy podrozowalem z rowerem w takim nocnym pociagu TLK i zawsze schemat
    dzialania kolei byl podobny - w kasie nie wydali biletu, konduktorowi
    zglaszalem na peronie chec zakupu biletu na przejazd. Konduktor odmawial
    wydania biletu i zakazywal wejscia do skladu. Wsiadalem na koncu pociagu, a
    nastepnie czekalem na rozwoj wypadkow. Przychodzila ochrona skladu i pouczala
    mnie, ze jest zakaz jazdy z rowerem. Druzyna konduktorska czynila podobnie, z
    zastrzezeniem ze na xx stacji (zazwyczaj wybierali Wroclaw) czekac bedzie
    policja. Jechalem dalej. W koncu obsluga sie lamala i kilkadziesiat km przed
    Poznaniem wystawiala bilet na przejazd, rower jechal za darmo (bo nie mozna
    wystawiac biletu na rower w pociagu z zakazem przewozu rowerow).

    Zawsze sie udawalo. Tyle story. Pytam sie, jakie srodki przymusu moga
    zastosowac, jesli im sie znudzi? - a pewnie jeszcze wiele razy tak pojade bo to
    jedyne rozsadne polaczenie... Pobija mnie? Aresztuja? Kaza cos placic? I co mi
    grozi z prawnego punktu widzenia?

    Konduktor odmawia wystawienia biletu, mimo ze wyrazilem chec jego zakupu i
    posiadam odpowiednie srodki platnicze. Jednoczesnie ja odmawiam opuszczenia
    pociagu i kontynuuje podroz...

    Jak czlowiek lamie prawo, zawsze lubi wiedziec co mu grozi. Takze w tym
    przypadku :-)

    pozdr.
    Michal K.

  • 2. Data: 2007-10-29 23:23:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michal K. pisze:

    > Konduktor odmawia wystawienia biletu, mimo ze wyrazilem chec jego zakupu i
    > posiadam odpowiednie srodki platnicze. Jednoczesnie ja odmawiam opuszczenia
    > pociagu i kontynuuje podroz...

    1. obsługa pociągu ma prawo wysadzić pasażera nie przestrzegającego
    warunków przewozu
    2. przewoźnik ma prawo do żądania opłaty za przewóz bagażu i opłatę
    dodatkową

    Stosujemy oba punkty łacznie.

    W przypadku, gdy pasażer nie chce się podporządkować pkt. 1 i 2, obsługa
    powinna wezwać stosowne siły mundurowe- moze być SOK, ale również i
    policja. Ci mają obowiązek pomóć zrealizować pkt.1 oraz wylegitymować
    pasażera w celu realizacji pkt.2

    M.

  • 3. Data: 2007-10-30 07:22:54
    Od: KsZZysiek <kszysiek@__tlen.pl>

    > Jak czlowiek lamie prawo, zawsze lubi wiedziec co mu grozi. Takze w tym
    > przypadku :-)

    SOKisci albo policja wyciagną cię na stacji. Dalsze konsekwencje beda
    zalezec od tego jak sie zachowasz, tj. czy bardzo bedziesz pyskaty.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 4. Data: 2007-10-30 08:27:58
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Zawiń rower w papier (przynajmniej jakąś jego część) zawiąż czerwoną
    kokardkę i powiedz ze to nie rowere a bagaż ;) a dokładniej prezent dla
    kogoś tam.
    Bagaż (prezent) wszak chyba wolno wozić koleją prawda ?

  • 5. Data: 2007-10-30 18:14:07
    Od: Arek <a...@g...pl>

    On Tue, 30 Oct 2007 09:27:58 +0100, "mz" <l...@w...pl> wrote:

> [...]
    >kogoś tam.
    >Bagaż (prezent) wszak chyba wolno wozić koleją prawda ?

    I w dodatku jeśli taki bagaż waży mniej niż 20 kg to przewozi się go
    bezpłatnie. Można odkręcić przednie koło, ramę owinąć papierem
    toaletowym i powiedzieć że się wiezie części rowerowe :-)
    --
    A.

  • 6. Data: 2007-11-01 21:15:59
    Od: e...@s...pl

> [...]
    > warunków przewozu
    > 2. przewoźnik ma prawo do żądania opłaty za przewóz bagażu i opłatę

    Ale to przewoznik nie chcial mi wydac biletu. Ja wielokrotnie zglosilem chec
    zakupu i mialem na to przygotowane pieniadze.

> [...]
    > powinna wezwać stosowne siły mundurowe- moze być SOK, ale również i
    > policja. Ci mają obowiązek pomóć zrealizować pkt.1 oraz wylegitymować
    Dlaczego maja mnie legitymowac w celu realizacji punktu 2, skoro ja sam
    deklaruje chec zakupu biletu na przejazd?

    pozdr.
    Michal K.

  • 7. Data: 2007-11-01 21:20:27
    Od: "Michal K. " <e...@s...pl>

    > SOKisci albo policja wyciagną cię na stacji. Dalsze konsekwencje beda
    > zalezec od tego jak sie zachowasz, tj. czy bardzo bedziesz pyskaty.
    To znaczy?
    Co mi zrobia, jak wyciagna i nie bede pyskaty?

    pozdr.
    Michal K.

  • 8. Data: 2007-11-01 21:30:18
    Od: e...@s...pl

    > I w dodatku jeśli taki bagaż waży mniej niż 20 kg to przewozi się go
    > bezpłatnie. Można odkręcić przednie koło, ramę owinąć papierem
    > toaletowym i powiedzieć że się wiezie części rowerowe :-)
    Probowales tak robic, czy tylko sobie zartujesz?
    Dla mnie ten zakaz stanowi istotny problem - bo jedyny publiczny srodek
    transportu jaki akceptowal rowery to byla kolej... Ja zupelnie nie rozumiem tej
    polityki transportowej - w Niemczech rowerzysci stanowia spory udzial w ruchu
    kolejowym, u nas robi sie wszystko zeby ich zniechecic juz na starcie :-(

    pozdr.
    Michal K.

  • 9. Data: 2007-11-01 21:54:23
    Od: KsZZysiek <kszysiek@__tlen.pl>

    > Co mi zrobia, jak wyciagna i nie bede pyskaty?

    Moze nic ... tj. puszczą cię wolno.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 10. Data: 2007-11-02 04:39:12
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    e...@s...pl pisze:

    > Ale to przewoznik nie chcial mi wydac biletu. Ja wielokrotnie zglosilem chec
    > zakupu i mialem na to przygotowane pieniadze.

    pkt 1

    KG