  • 11. Data: 2019-12-30 16:20:36
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w
    <news:5e0a003c$0$553$65785112@news.neostrada.pl>:

    > PS - tu jest przynajmniej jasno - kto ma pierwszeństwo tu?

    Znowu bełkot. Najpierw oznajmuj, że jest jasno, a w kolejnym zdaniu pyta kto
    ma pierwszeństwo.

    > <https://www.google.com/maps/@52.3110405,20.9602821,
    3a,75y,346.96h,88.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH6qBeYmvjY
    SNC4OBziKp6Q!2e0!7i13312!8i6656>

    Może ty powiesz kto ma pierwszeństwo i dlaczego uważasz, że masz rację.
    Zachęcam.

    --
    'Tom N'

  • 12. Data: 2019-12-30 16:24:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu Mon, 30 Dec 2019 03:40:11 -0800, użytkownik WS napisał:

    >Zawsze twierdziłem że PoRD jest kretyńskie i nadaje się jedynie do
    >napisania na nowo. Po jaką cholerę zawierać w ustawie atrykuł który
    >sołtys
    >może odwołać znakiem?

    Wlasnie dlatego, ze ustawa zawiera przepisy ogolne, a soltys moze miec
    potrzeby szczegolne.

    Zreszta na calym swiecie podobnie dziala i jakos nikomu nie
    przeszkadza.

    J.

  • 13. Data: 2019-12-30 16:25:33
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Maciejewski w

    > Jest sobie taki przejazd dla rowerów:
    > https://tinypic.pl/lvrcw73wg3vt

    > Jak widać, ustawiono tam A-7 i B-20 dla rowerzystów.

    Pięknie, w końcu ktoś pomyślał o bepieczeństwie pedalarzy

    > Tymczasem art.27 PoRD
    > mówi że rowerzysta na przejeździe ma pierwszeństwo i nie ma tam żadnych
    > warunków w rodzaju "ale nie może wjechać prosto pod samochód" albo "o ile
    > inne znaki nie stanowią inaczej". Jest to pierwszeństwo bezwarunkowe.

    I nie ma w PoRD innych przepisów, tylko art. 27.?

    Jcek, zostałeś idiotą z własnej woli, czy Cie ktoś otruł?

    > usiłuje zmienić zapis ustawy, czyli prawa wyższego rzędu.

    Jest delegacja do takiej zmiany w USTAWIE!

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2019-12-30 16:27:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu Mon, 30 Dec 2019 13:05:40 +0100, użytkownik J.F. napisał:

    >Tu kierowcy aut nie są poinformowani o tym że na tym akurat
    >przejeździe
    >maja pierwszeństwo. Co więcej, widzą znak D-6B (uwaga,
    >przejście/przejazd).
    >Efekt jest taki że rowerzysta i kierowca sobie stoją i czekają :)

    Ale sa na drodze z pierwszenstwem, o czym zostali poinformowani
    znakiem D-1.

    Znak nie dotyczy przejazdow dla rowerow ?

    No coz, jak obaj zahamuja, to nic zlego sie nie stanie,
    ale czy to nie obowiazuje tez w innych miastach, gdzie rowerzystom nie
    postawiono "stop" ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-12-30 16:46:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 16:27, J.F. pisze:

    > Ale sa na drodze z pierwszenstwem, o czym zostali poinformowani znakiem
    > D-1.
    >
    > Znak nie dotyczy przejazdow dla rowerow ?

    A dotyczy? Patrz link, który podrzuciłem.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2019-12-30 16:52:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tu kierowcy aut nie są poinformowani o tym że na tym akurat przejeździe
    > maja pierwszeństwo. Co więcej, widzą znak D-6B (uwaga, przejście/przejazd).
    > Efekt jest taki że rowerzysta i kierowca sobie stoją i czekają :)

    Zastanawiałeś sie kiedykolwiek, czemu STOP jest ośmiokątem, a "Ustąp
    ..." trójkątem odwróconym?

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2019-12-30 16:54:28
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Ale sa na drodze z pierwszenstwem, o czym zostali poinformowani
    > znakiem D-1.
    > Znak nie dotyczy przejazdow dla rowerow ?

    Kolejny, który ćpa? I to weteran!

    Idź poczytaj co to droga rowerowa, co to przejazd rowerowy, co to
    skrzyżowanie, czego dotyczy D-1...

    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2019-12-30 16:56:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 16:20, 'TomN' pisze:

    3a,75y,346.96h,88.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH6qBeYmvjY
    SNC4OBziKp6Q!2e0!7i13312!8i6656>

    > Może ty powiesz kto ma pierwszeństwo i dlaczego uważasz, że masz rację.
    > Zachęcam

    O na tej grupie nie mam cię w plonkownicy. No dobra spróbuję.

    1 - co było celem? IMHO celem było danie pierwszeństwa przed tą uliczką
    z prawej - świadczy o tym to, że z drugiej strony znaku nie ma, ale
    przede wszystkim że nie ma trójkątów na ścieżce (na tej wewnętrznej też
    nie, choć być powinny).

    2- co wyszło? Źle oznakowane skrzyżowanie - wychodzi na to, że samochody
    jadące z tej strony mają pierwszeństwo na d rowerzystami a rowerzyści
    nad samochodami. Być może gdzieś się mylę, ale nawet jeśli, to dalej
    jest to złe oznakowanie, bo ani na pierwszy ani na drugi (definicja
    znaków w rozporządzeniu o długiej nazwie) spora część kierowców nie
    udzieli właściwej odpowiedzi.

    Dobra - teraz sobie pokrzycz.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2019-12-30 16:57:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zastanawiałeś sie kiedykolwiek, czemu STOP jest ośmiokątem, a "Ustąp
    > ..." trójkątem odwróconym?

    Po co innego niż myślisz - po to, że jak go śnieg zapada, to żeby było
    wiadomo ze się zatrzymać:P

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2019-12-30 17:06:39
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Po co innego niż myślisz - po to, że jak go śnieg zapada, to żeby było
    > wiadomo ze się zatrzymać:P

    I znowu bełkot!

    co to znaczy "żeby było wiadomo ze sie zatrzymać"?

    Ale zawsze mozesz wskazać przepis, że A-7 nakazuje zatrzymanie. Prosze.

    --
    'Tom N'