  • 91. Data: 2020-01-03 18:27:09
    Temat: Re: Przejazd dla rowerów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 12:36:12 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >A na tzw. zadupiu nie stawia się żadnych znaków w miejscach
    >przecinania DDR
    >przez inne drogi, zostawiając wszystkim pole do popisu.

    >A same DDR na zadupiu oznakowuje się tak (już to kiedyś
    >publikowałem):
    >https://tinyurl.com/ugf9gae

    Brakuje fotki z drugiej strony - moze jest tam "koniec DDR".

    Albo .. projektant sie nie zna, lub uwaza, ze tu zadnego przejazdu nie
    ma, wszak go nie narysowal, tu jest wjazd an DDR.
    No ale skoro wjazd, to z drugiej strony powinien byc koniec na znaku.

    >https://tinyurl.com/rz7q6j7

    a tu cos zlego ? brak fotki z boku, ale moze to jest wlasnie
    pelnoprawny przejazd dla rowerow.

    >https://tinyurl.com/v72fpyt

    A to chyba w miare prawidlowo - DDR prowadzi prosto, przejazdu przez
    jezdnie nie ma ...

    J.

  • 92. Data: 2020-01-03 18:38:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.01.2020 o 18:27, J.F. pisze:

    > a tu cos zlego ? brak fotki z boku, ale moze to jest wlasnie pelnoprawny
    > przejazd dla rowerow.

    Jak się uprzeć to znak droga dla rowerów powinna być po prawej, ale
    wtedy dotyczyłby chodnika, więc powinien był łamany pionowo. No i ten
    znak przejścia dla pieszych trochę z dupy, ale właściwie prawie
    prawidłowo - z prawej tylko cholera wie do czego się odnosi;)

    > A to chyba w miare prawidlowo - DDR prowadzi prosto, przejazdu przez
    > jezdnie nie ma ...

    Za dużo o znaki droga dla rowerów po prawej. Ogólnie jak restykcyjnie do
    tego podchodzić to większość dróg dla rowerów jest oznaczonych źle, a
    jakby to chcieć zrobić dobrze, to trzeba by bramownice stawiać;)

    --
    Shrek

  • 93. Data: 2020-01-03 19:20:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Fri, 03 Jan 2020 09:08:54 -0800, użytkownik rowerex napisał:

    > A na tzw. zadupiu nie stawia się żadnych znaków w miejscach przecinania
    > DDR przez inne drogi, zostawiając wszystkim pole do popisu.
    No i to jest najbardziej pożądany stan. Rządzi art.27 PoRD.

    > A same DDR na zadupiu oznakowuje się tak (już to kiedyś publikowałem):
    > https://tinyurl.com/ugf9gae https://tinyurl.com/rz7q6j7
    > https://tinyurl.com/v72fpyt
    Ktoś dostał sraczki znakowej. Blacha za tania czy jak? A art.4 pkt. b
    Konwencji Wiedeńskiej mówi:
    b) liczba rodzajów znaków będzie ograniczona i znaki będą umieszczone
    tylko w tych miejscach, w których ich umieszczenie uważane jest za
    pożyteczne;

    --
    Jacek

  • 94. Data: 2020-01-03 19:33:07
    Od: r...@o...pl

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 18:30:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > ma, wszak go nie narysowal, tu jest wjazd an DDR.
    > No ale skoro wjazd, to z drugiej strony powinien byc koniec na znaku.

    Nie ma drugiej strony - to jest wjazd na początek DDR, wcześniej jest tylko i
    wyłącznie jezdnia - kostka po lewej to zatoczka autobusowa, nie chodnik.

    > a tu cos zlego ? brak fotki z boku, ale moze to jest wlasnie
    > pelnoprawny przejazd dla rowerow.

    Chodzi mi o praktykę stawiania C13 z lewej strony DDR - a właściwie "gdzie
    popadnie, byle gdzieś stał", w tym po prawej stronie jezdni - o ile na
    przedłużeniach DDR można to uznać za prawidłowej (jako powtórzenie), o tyle
    kierowca samochodu widzi C13 z prawej strony, więc jedzie po DDR czy po jezdni
    dla samochodów?

    Sprawdzałem w dokumentacji przetargowej - w projekcie stały właściwie - ale
    ktoś się skapował, że projektant postawił znaki na środku między DDR i
    chodnikiem, więc rowerzysta lub podchmielony pieszy może wyrżnąć w znak - więc
    wszystkie przestawiono na "wygodną" stronę... - miały stać, to stoją, jest git!

    To samo ze znakami A7 - nie ważne czy kierowca ma go na jezdni przed czy za
    przejazdem - wszak "wsjo ryba".

    Powyższe to nowa inwestycja - więc może coś drastyczniejszego, jakieś 30 lat
    tradycji (to też początek DDR): https://tinyurl.com/u6jwls6

    > A to chyba w miare prawidlowo - DDR prowadzi prosto, przejazdu przez
    > jezdnie nie ma ...

    No tak - wg C13 mogę jechać po czarnym (szosówka), po czerwonym (rower typu
    gravel/cross/przełajowy) i po zielonym (rower MTB) - a że C13 to znak nakazu,
    to po wszystkich równocześnie czy dowolnie? :)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 95. Data: 2020-01-03 19:33:23
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Maciejewski w

> [...]
    > b) liczba rodzajów znaków będzie ograniczona i znaki będą umieszczone
    > tylko w tych miejscach, w których ich umieszczenie uważane jest za

    Dk19 Lublin-Rzeszów, co wzniesienie to zakaz wyprzedzania i po 100 metrach
    odwołanie, tak sie ze dwa lata temu objawiły znaki blaszane
    --

    'Tom N'

  • 96. Data: 2020-01-03 19:42:47
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek Maciejewski w

> [...]

    Dk19 Lublin-Rzeszów, co wzniesienie to zakaz wyprzedzania i po 100 metrach
    odwołanie, tak sie ze dwa lata temu objawiły znaki blaszane

    Oh, podwójna ciągła była od zawsze, a pozyteczne to jest umieszczenie
    zakazu, bo mandatowanie ułatwione, bo na pobocze zjeżdzali aby ułatwic
    wyprzedzanie i ciągłej wyprzedzający nie dotykali, a tak jest za co karać
    przynajmniej...

    --

    'Tom N'

  • 97. Data: 2020-01-03 19:52:07
    Od: r...@o...pl

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 19:33:09 UTC+1 użytkownik r...@o...pl napisał:
    > kostka po lewej to zatoczka autobusowa, nie chodnik.

    "Kostka po prawej" powinno być - tak po za tematem, to należę do ludzi mających
    kłopoty z podświadomym rozróżnianiem strony lewej od prawej - praworęczny i
    lewooczny, czyli tzw. "lateralizacja skrzyżowana"...

    W sumie dobre nawiązanie do ruchu drogowego, bo chodzi o to, że obie półkule
    mózgu kłócą się ze sobą o pierwszeństwo: lewe oko to prawa pólkula, prawa ręka
    to lewa półkula - obie się muszą dogadać, robi się zator informacyjny,
    opóźnienie i przekłamania co do pierwszeństwa (np. zamiana liter przy pisaniu,
    pisanie wspak, zamiana kolejności wyrazów)...

    Pisanie na klawiaturze i czytanie książek to koszmar i lepiej nie pytać mnie o
    drogę, bo i tak pomylę kierunki - :)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 98. Data: 2020-01-03 20:39:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ktoś dostał sraczki znakowej. Blacha za tania czy jak?

    Blacha tania, folia droga :-)

    Ale z ... ktorego znaku chcesz zrezygnowac ?

    Jest przejscie, to trzeba rowerzystow poinformowac.
    Jak ktos przejdzie przez przejscie, to tez trzeba go poinformowac, ze
    tu w dwie strony DDR.

    Jedyne co, to ten znak DDR po lewej stronie, szczegolnie ze tam chyba
    chodnik jest ..

    J.

  • 99. Data: 2020-01-03 21:03:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]

    >pisanie wspak, zamiana kolejności wyrazów)...

    >Pisanie na klawiaturze i czytanie książek to koszmar i lepiej nie

    Ja mam podobnie ale to jest na drodze glowa-usta czy ucho-glowa.

    Ksiazki czytam w dobra strone, dobrze wiem z ktorej strony maja
    pierwszentwo, czy gdzie skrecic do sklepu, z trafianiem po miescie nie
    mam problemu, z nawigacja w/g mapy tez nie
    - ale jak mnie ktos spyta, to moge powiedziec "w lewo", mimo, ze mysle
    o prawo.

    Podobnie z nawigacja - ona mi mowi "w lewo" a ja w prawo.
    Choc znacznie czesciej to ja po prostu ignoruje, cos tam mowi, ja nie
    zwracam uwagi ... a potem refleksja ... no przeciez wyraznie mowila -
    za 100m w prawo.

    J.

  • 100. Data: 2020-01-03 21:06:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    .invalid.200103.invalid...

> [...]

    >ułatwic
    >wyprzedzanie i ciągłej wyprzedzający nie dotykali, a tak jest za co

    A mandatuja ?

    Bo imo takie znaki pozyteczne sa - w nocy nie widzisz drogi - i mozesz
    wyprzedzic pod gore.
    A ciagla linia nie zawsze dobrze widoczna, bo wytarta, czy pod
    sniegiem.

    J.