  • 11. Data: 2022-08-18 14:45:53
    Temat: Re: Próba wyłudzenia?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 13:14, Wiesiaczek pisze:
    > Czyli jeśli ktoś wystawił fakturę za przyszłe świadczenia i przyszłym
    > terminem płatności, to przed tym terminem staję się dłużnikiem?

    Stajesz się dłużnikiem, tylko dług nie jest wymagalny.

    > Można mnie już ścigać za niezapłaconą w przyszłości fakturę?

    W szczególnych wypadkach można.

    > No to nawet można mnie pozbawić zdolności kredytowej, czy tak?

    A co to jest "zdolność kredytowa"? Kiedyś przykładowo wyznaczano ją na
    podstawie danych z BIK i BIG, ale odkąd instytucje te zaczęły ujawniać w
    rejestrach niewymagalne roszczenia, to nikt mądry na tej podstawie
    niczego nie ocenia. Teraz te BIKi reklamują swoje usługi, ze napiszą Ci,
    jakby zaczęli przetwarzać Twoje dane - tyle, że za pieniądze. Bo banki,
    to już sporadycznie ich odpytują, albowiem z tych odpowiedzi często
    niewiele wynika. Niewiele, bo:

    - W raportach są zapytania z innych banków i teraz nie wiadomo, czy ten
    inny bank dał kredyt, czy nie, a jak ktoś szuka finansowania czegoś, to
    często odpytuje wiele banków i one wszystkie tam piszą.

    - W raportach są zadłużenia kwestionowane przez dłużników, których
    wierzyciele nawet nie próbują dochodzić, tylko wysyłają do BIK, a ten
    też nie weryfikuje tego.

    - W raportach są ewidentnie przedawnione roszczenia, których nawet nie
    ma jak dochodzić. Ponieważ nie ma jak dochodzić, to nawet nie ma jak
    stwierdzić, że nie istnieją.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-08-18 14:48:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 11:52, Andrzej Kłos pisze:

    > Nie istnieje takie pojęcie "saldo do uregulowania". Saldo jest na
    > konkretny czas/dzień/godzinę. Saldo w każdej jednostce czasu między
    > wystawieniem faktury a jej spłatą jest (dla danej operacji) niezerowe.

    Nie do końca masz rację. W księgowości jest coś takiego, jak należności
    przyszłe. Jeśli udzielam komuś kredytu kupieckiego, to do czasu upływu
    terminu zobowiązanie istnieje, tylko nie jest ono wymagalne. Z chwilą
    upływu terminu mogę dochodzić prawnie zapłaty. Ale wcześniej to
    zobowiązanie istnieje. Ważnym, by była stosowna informacja, co to są te
    cyferki w informacji.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-08-18 14:56:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 14:38, _Master_ pisze:
    > olx przy wypełnianiu ogłoszenia wymaga naciśnięcia wielkiego
    > podświetlanego przycisku REZYGNUJĘ dotyczącego płatnego promowania.
    > Sprytne sztuczki psychotechniczne ;-)

    Jak wchodzisz na dowolną stronę, to musisz odklikać brak zgody na
    przetwarzanie danych. Jak zabronili im domyślnie zaznaczać, to te, na
    których im zależy musimy poprotestować, ze to nie jest uzasadnione -
    jakby moje stanowisko na temat przetwarzania przez nich danych miało w
    tej sytuacji jakiekolwiek znaczenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2022-08-19 14:26:30
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie do końca masz rację. W księgowości jest coś takiego, jak należności
    > przyszłe.

    31.12 uzgadnianie kont, odcinek A, odcinek B
    WINIEN
    MA

  • 15. Data: 2022-08-19 14:49:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 19 sierpnia 2022 o 14:26:37 UTC+2 Andrzej Kłos napisał(a):

    > 31.12 uzgadnianie kont, odcinek A, odcinek B
    > WINIEN
    > MA

    Nie musi być 31.12.

  • 16. Data: 2022-08-19 15:03:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie musi być 31.12.

    I w sprawozdaniu finansowym masz należności przyszłe, na których
    realizację zresztą musisz robić rezerwę.

    --
    Robert Tomasik