  • 1. Data: 2010-05-17 10:17:39
    Temat: Prawo pracy - pytanie
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    Pracownik otrzymuje wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony - okres wyp. to
    30 dni. Jako powód, pracodawca wspomina redukcję etatu. Podobnie ma się
    sprawa z kilkoma innymi pracownikami zakładu. Piewszego dnia po
    wypowiedzeniu pracownicy otrzymują nowe umowy na czas określony (dopuszcza
    to ustawa antykryzysowa) na okres 24 miesiecy - na tych samych stanowiskach.
    Pracodawca otwiera sobie furtkę do łatwego zwolnienia pracownika i korzysta
    z niej po 3,5 miesiąca. Czy da radę w sądzie pracy uzyskać odszkodowanie od
    pracodawcy za rozwiązanie pod byle pretekstem umowy na czas nieokreślony? Na
    miejsce zwolnionego w ten sposób pracownika przyjęto nowego. Do pracownika
    zwolnionego nie było nigdy żadnego 'ale' - zero spóźnień, praca wzorowa.
    Wiem, że na pozew do sądu pracy jest 7 dni, niemniej w KP przeczytałem, że w
    UZASADNIONYCH wypadkach czas ten się wydłuża - tu widzę taki przypadek.

  • 2. Data: 2010-05-18 11:00:33
    Temat: Re: Prawo pracy - pytanie
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    Czyżby żadnych pomyslów szanowni usnetowicze nie mieli? Sprawa jest pilna w
    piątek musiałbym składać pozew do Sądu Pracy ...

  • 3. Data: 2010-05-18 11:06:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    NieJorgnijSie napisał(a):

    > Czyżby żadnych pomyslów szanowni usnetowicze nie mieli? Sprawa jest pilna w
    > piątek musiałbym składać pozew do Sądu Pracy ...

    Jak to mówią: pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł... ;P

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 4. Data: 2010-05-18 15:27:20
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    > Jak to mówią: pośpiech jest dobry przy łapaniu pcheł... ;P
    >
    > j.

    Chcę tylkow wiedzieć, czy wogóle jest o co walczyć i tyle. Terminy
    obowiązujące na składanie pozwów nie ja sobie wymyśliłem :(

  • 5. Data: 2010-05-21 08:06:16
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 17 May 2010 12:17:39 +0200, NieJorgnijSie napisał(a):

> [...]
    > 30 dni. Jako powód, pracodawca wspomina redukcję etatu.
    > [..] Piewszego dnia po wypowiedzeniu pracownicy otrzymują nowe umowy na czas

    Nie chce mi się teraz szukać, ale jest coś takiego że jeżeli zostajesz
    zwolniony z winy pracodawcy (likwidacja stanowiska pracy) a on np. po
    miesiącu zatrudni kogoś na TAKIE SAMO stanowisko - wówczas ma Ciebie
    zapytać czy nie "chcesz wrócić". Okres ten do zdaje się 6 lub 12 miesięcy.
    Jak nie znajdziesz - to daj znać - poszukam tego.
    Aha - w razie gdyby zatrudnił kogoś innego na takim samym stanowisku jaki
    rzekomo :"zlikwidował" - wówczas masz spor szanse na "odszkodowanie" -
    oczywiście w sprawie przed SP ;)

  • 6. Data: 2010-05-21 09:07:04
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Aha - w razie gdyby zatrudnił kogoś innego na takim samym stanowisku jaki
    > rzekomo :"zlikwidował" - wówczas masz spor szanse na "odszkodowanie" -

    Poszukaj będę wdzieczny. Niestety Prawo Pracy jest teraz mocno okrojone
    przez Ustawę Antykryzysową :( i wiele przepisów korzystnych dla pracowników
    szlag trafił.