  • 1. Data: 2007-04-13 20:09:06
    Temat: Prawo budowlane a wysokość barierki.
    Od: "Golibroda" <a...@m...asa>

    Witam

    Spotkałem się z takim problemem.
    Mieszkam w tradycyjnym bloku wielorodzinnym.
    Spółdzielnia mieszkaniowa wymysliła remonty balkonów a przy okazji chcą
    podwyższyć wysokość balustrad. balustrady są pełne a oni chcą dospawać jakieś
    pręty z płaskownikiem. Nie pies ni wydra ...dość,że utrudni mi to zycie (komfort
    uzytkowamia) to i bedzie paskudnie wyglądać.
    Podpierają sie prawem budowlanym i art 298 gdzie jest napisane ,ze min wysokośc
    barierki to 1, 1 m (stad to podwyższanie)

    Blok ma 60 lat i był wybudowany w/g jakis tam przepisów.

    I moje pytanie: czy mogę sie uprzeć i odmówić takiego podwyższania barierki. czy
    moga stosowac nowe przepisy - wstecz bo jak tak to powinni przerobic pół bloku
    albo go zburzyć bo niezgodny z obowiązkującymi przepisami.

    W związku z tym,ze już kują...proszę o szybką pomoc.

    pozdrawiam
    Piotr

    P.S.

    Tutaj źródło prawne:

    http://mieszkaj_lepiej.republika.pl/warunki_techn_bu
    d_dzial_7.htm

    Art 298 pkt 2

  • 2. Data: 2007-04-14 15:13:42
    Temat: Re: Prawo budowlane a wysokość barierki.
    Od: "SW" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Golibroda" <a...@m...asa> napisał w wiadomości
> [...]
    wysokośc
    > barierki to 1, 1 m (stad to podwyższanie)

    mają racje

    > Blok ma 60 lat i był wybudowany w/g jakis tam przepisów.

    chcą dostosować do obowiązujących przepisów. był pewnie jakiś okres
    przejsciowy na wykonanie zmian.

    > I moje pytanie: czy mogę sie uprzeć i odmówić takiego podwyższania
    barierki. czy

    szkoda zdrowia, a i tak jak sie wkurza to naslą powiatowego inspektora
    nadzoru budowlanego i jeszcze bedziesz mial kłopoty/problemy/finanse :(

    > moga stosowac nowe przepisy - wstecz bo jak tak to powinni przerobic pół
    bloku

    nie stosują nowych przepisów wstecz. Do pewnego momentu można było emitować
    taką ilość spalin z fabryki, a po pewnym czasie juz ta ilość jest redukowana
    nowymi przepisami i trzeba się w okresie przejściowym dostosować.

    > albo go zburzyć bo niezgodny z obowiązkującymi przepisami.

    zawsze możesz zgłosić do organów nadzoru budowlanego, że budynek stwrza
    zagrożenie dla życia lub zdrowia ...:)

    > W związku z tym,ze już kują...proszę o szybką pomoc.

    chyba trzeba dać sobie na wstrzymanie