    From: tomjas <t...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pozew przeciwko nieuczciwemu pracodawcy
    Date: Sat, 13 Oct 2007 16:41:52 +0000 (UTC)

    Witam.
    Pisze w imieniu mojej dziewczyny. Podjela prace w lipcu w jednej firmie
    podpisujac umowe o prace na czas okreslony 3 mies. Na poczatku
    pracodawca zazadal podpisania umowy na pol etatu (mimo ze dziweczyna
    pracowac miala pelny etat), jednoczesnie uzgadaniajac ze druige tyle
    co na umowie bedzie jej placil "nieformalnie". Wiem, ze nie powinna
    podpisywac ale wiecie jak czesto jest z praca wiec tu prosze nie
    komentowac:) Jako ze umowa zostala podpisana 18 lipca pracodawca
    stwierdzil ze pensja bedzie wyplacana rowniez 18. Pomijam juz fakt ze o
    kazda pensje trzeba sie bylo wielokrotnie upominac. W tym mies
    dziewczyna stwierdzila na rozmowie z pracodawca ze nei chce przedluzac
    umowy. Ten w zwiazku z tym stwierdzil ze nie wyplaci jej pieniedzy za
    ostatni przepracowany mies bo nie zostala wykonana uzgodniona praca. Na
    umowie nie ma nic o obowiazkach pracownika. co mozna w takiej sytuacji
    zrobic? Jako ze dziewczyna pracowala czasem po 10 godz czy w zwiazku z
    tym mozna policzyc ze "przepracowala" 2.5 dnia i npnastepne poltora dnia
    moze sobie zrobic wolne?

    --
    Linux Registered User #309932
    GG 4513130