  • 1. Data: 2009-02-14 11:21:30
    Temat: Poszerzenie okna
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    jak wygląda od strony formalno-prawnej możliwość poszerzenia okna z pokoju
    na balkon o jedno skrzydło? Budenk wielorodzinny, wspólnota mieszkaniowa
    (zgoda wspólnoty jest).
    To nie będzie nowe okno, a nowe skrzydło w istniejącym (poszerzenie).
    Wymagane jest pozowlenie czy zgłoszenie?
    Projekt? Inne dokumenty?

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2009-02-15 19:38:45
    Temat: Re: Poszerzenie okna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > To nie będzie nowe okno, a nowe skrzydło w istniejącym (poszerzenie).
    > Wymagane jest pozowlenie czy zgłoszenie?

    Przede wszystkim jest wymagana zgoda autora projektu architektonicznego,
    bowiem budowla jest również chroniona jego prawami autorskimi. Zezwolenie
    jest wymagane tylko o ile zmiana okna wiąże się z powiększeniem fizycznym
    otworu (kwestie wytrzymałościowe). Wówczas również będzie potrzebny
    projekt.

  • 3. Data: 2009-02-16 14:20:08
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Przede wszystkim jest wymagana zgoda autora projektu architektonicznego,
    > bowiem budowla jest również chroniona jego prawami autorskimi.

    Była dopóki jej właścicielami nie stali się lokatorzy.

    *Papuga*

  • 4. Data: 2009-02-16 16:52:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Była dopóki jej właścicielami nie stali się lokatorzy.
    > *Papuga*

    I Twoim zdaniem teraz można ją przebudować?

  • 5. Data: 2009-02-16 17:18:09
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > I Twoim zdaniem teraz można ją przebudować?

    A co tu "uważanie" ma do rzeczy? Moje mieszkanie, jestem członkiem wspólnoty
    i jeśli hawira przez to nie zawali się i wspólnota wyraża na to zgodę to
    tak. Architekt swoje zrobił, kasę wziął i niech rysuje następne projekty.

    *papuga*

  • 6. Data: 2009-02-16 17:38:49
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    *piotr'ek* pisze:

> [...]
    > wspólnoty i jeśli hawira przez to nie zawali się i wspólnota wyraża na
    > to zgodę to tak. Architekt swoje zrobił, kasę wziął i niech rysuje

    Możesz sie zdziwić.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 7. Data: 2009-02-16 18:08:50
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Możesz sie zdziwić.

    Architekt (jeśli będzie się burzył) również.

    *

  • 8. Data: 2009-02-16 19:29:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Architekt (jeśli będzie się burzył) również.
    > *

    A o prawach autorskich słyszałeś?

  • 9. Data: 2009-02-17 08:43:17
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > A o prawach autorskich słyszałeś?

    No... ale architekt podobnie jak pisarz czy muzyk może się z nich cieszyć,
    ale nikt mi nie zabroni dopisania rozdziału do książki, przerobienia utworu
    muzycznego czy chociażby przebudowania rzeczonej ściany - oczywiście pod
    warunkiem, że nośniki w/w praw stanowią moją własność, a ja w/w przeróbek
    nie rozpowszechniam.

    *

  • 10. Data: 2009-02-17 10:25:41
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    *piotr'ek* pisze:

> [...]
    > ściany - oczywiście pod warunkiem, że nośniki w/w praw stanowią moją
    > własność, a ja w/w przeróbek nie rozpowszechniam.

    Przebudowując okna jak najbardziej rozpowszechniasz ingerencję w kształt
    utworu architektonicznego.

    BTW własność nośnika nie ma w Twoich przykładach nic do rzeczy.