  • 1. Data: 2009-02-14 12:09:59
    Temat: Licencja na oprogramowanie a wyłączna jurysdykcja trybunału arbitrażowego Austrii
    Od: Czarek <...@...pl>

    Witajcie,

    chciałem zainstalować pewien program w wersji edukacyjnej, jednak
    zaniepokoił mnie paragraf licencji stwierdzający że:

    "Niniejsza Umowa jest sporządzona zgodnie z prawem Austrii. Jakiekolwiek
    spory wynikające z tej Umowy, włączając w to spory dotyczące jej
    ważności, interpretacji lub wygaśnięcia Umowy, mogą być wyłącznie i
    ostatecznie rozstrzygane jedynie przez trybunał arbitrażowy utworzony
    przy Międzynarodowym Centrum Arbitrażowym Austriackiej Federalnej Izby
    Gospodarczej w Wiedniu, zgodnie z jego własnymi zasadami prowadzenia
    postępowania. Miejscem, w którym zostanie przeprowadzona procedura,
    będzie Wiedeń, a Ty niniejszym poddajesz się jurysdykcji tego trybunału."

    Czy zapis ten jest prawnie dla mnie wiążący? Czy ryzykuję godząc
    akceptując warunki licencji w tej formie?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 2. Data: 2009-02-15 19:36:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy zapis ten jest prawnie dla mnie wiążący? Czy ryzykuję godząc
    > akceptując warunki licencji w tej formie?

    Moim zdaniem taki zapis świadczy o zamiarze kręcenia i oszukiwania przede
    wszystkim. Przy okazji przy takim zapisie, to autor pozbawia się możliwości
    dochodzenia swoich praw w Polsce. Bo wyłączył jurysdykcje polskich sądów, a
    austriackie generalnie w Polsce jej i tak nie mają. Dla ewentualnych
    postępowań karnych ta wzmianka nie ma moim zdaniem żadnego znaczenia
    praktycznego.