  • 11. Data: 2010-07-25 18:54:47
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Kastet" <k...@p...onet.pl>

    news:i2ht5i$etc$1@inews.gazeta.pl...

    > Ustawowego zakazu nie ma, ale jest to niezgodne z umowami pomiędzy
    > klientem i bankiem, które gwarantują honorowanie kart.

    Przejrzałem - w mojej umowie bank nie gwarantuje że będę mógł zawsze kartą
    zapłacić a właściwie można wyciągnąc wniosek przeciwny - jest informacja
    wyłącznie o możliwości.

    Kastet.

  • 12. Data: 2010-07-25 19:08:52
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 07/25/2010 08:31 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Nie, w banku któy wydał Ci kartę, wziął za to prowizję i zagwarantował,
    > ze tą kartą będzie można płacić w odpowiednio oznakowanych sklepach.
    > Można również - jeśli bank będzie niechętny do współdziałania -
    > powiadomić bezpośrednio organizację odpowiedzialna za znak karty - np.
    > VISA. Działa to bardzo dobrze na bank, jeśli ten zaczyna głupio się
    > tłumaczyć, że nie ma umowy ze sklepem.

    A co ma bank wydawcy i jego umowa z klientem do ustaleń sklepu z bankiem
    obsługującym terminale posowe ?

    Sklep może sobie dowolnie ustalać zasady płatności z bankiem
    obsługującym terminale płatnicze i wydawcy karty nic do tego.
    Ba - może nawet nie obsługiwać kart danego wydawcy (np. jakiegoś
    konkretnego banku), czy kart VISA, a obsługiwać MasterCard czy AmExa.
    I pisanie listów do swojego banku czy tym bardziej do VISA/MC nic tu nie
    da, chyba że ktoś chce przyprawić pracowników tychże instytucji o ból
    brzucha spowodowany śmiechem ;-)

    Pozdrawiam,

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+

  • 13. Data: 2010-07-25 19:19:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Jaroszuk" <z...@n...iq.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I pisanie listów do swojego banku czy tym bardziej do VISA/MC nic tu nie
    > da, chyba że ktoś chce przyprawić pracowników tychże instytucji o ból

    Oczywiście, z tym że wóczas sklepu nie może oznaczać zastrzeżonym znakiem
    danego typu kart. Ten znak jest udostęniony na ustalonych zasadach. Poza
    tym masz rację.

  • 14. Data: 2010-07-25 19:20:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 13:42:13 -0500, witek napisał(a):

    > wręcz odwrotnie.
    > chyba kazdy bank ma w swoim regulaminie, ze nie odpowiada jak sie sklep
    > wypnie.

    Może i nie odpowiada, ale coś też gwarantuje.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 15. Data: 2010-07-25 19:21:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 21:08:52 +0200, Robert Jaroszuk napisał(a):

    > Sklep może sobie dowolnie ustalać zasady płatności z bankiem
    > obsługującym terminale płatnicze i wydawcy karty nic do tego.

    Zasadniczo nie ma takiej możliwości ;-)

    > Ba - może
    > nawet nie obsługiwać kart danego wydawcy (np. jakiegoś konkretnego
    > banku), czy kart VISA, a obsługiwać MasterCard czy AmExa.

    Ale nie ma organizacji "Visa pow. 20 zł".

  • 16. Data: 2010-07-25 19:36:19
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Kastet" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zapłacić a właściwie można wyciągnąc wniosek przeciwny - jest informacja

    Dołączę się z pytaniem.
    Zakład wydał karty bonowe. Pracownicy dostali po 2 tyś.Płacili do czasu aż
    zostało im załóżmy po około 15 zł na kontach.. [na jednej osobie to
    kilkanaście, a jeśli to było tysiąc kart to już mamy trochę].Te pieniądze
    poprzepadały bo sklepy obsługują kartą rachunki powyżej 20 zł..Pytanie : Jak
    to mozliwe i jak banki to księgują i czy to specjalnie banki do tego
    zmierzają aby sklepy nie wypłacały ? To wydaje się prawnie nie do
    zaakceptowania ! [?]
    Nikto

  • 17. Data: 2010-07-25 19:48:03
    Od: "Kastet" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Palik" <p...@T...pl> napisał w wiadomości

    >Te pieniądze poprzepadały bo sklepy obsługują kartą rachunki powyżej 20
    >zł..

    Całe mnóstwo sklepów obsługuje karty bez żadnych limitów minimalnych -
    problem całkowicie wydumany.

    Kastet

  • 18. Data: 2010-07-25 19:57:21
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-25 19:40, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Negatyw"<n...@W...gmail.com> napisał w wiadomości
    >
    > Ustawowego zakazu nie ma, ale jest to niezgodne z umowami pomiędzy klientem
    > i bankiem, które gwarantują honorowanie kart. Dlatego jedyną skuteczną
    > metodą jest złożenie reklamacji w banku na odmowę akceptacji karty. Dobrze
    > jest przedstawić paragon na potwierdzenie roszczenia.

    Sklep osiedlowy blisko mojego domu nie akceptuje *wszystkich* kart,
    płatność poniżej 10 zł. To ludzie mają teraz latać po bankach z
    reklamacjami?

    --
    animka

  • 19. Data: 2010-07-25 20:00:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Może i nie odpowiada, ale coś też gwarantuje.

    nic nie gwarantuje. przeczytaj dokładnie co ci bank gwarantuje. spróbuj
    znależć choć jedną gwarantowaną rzecz, po za opłatami karnymi.

  • 20. Data: 2010-07-25 20:02:15
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Sklep osiedlowy blisko mojego domu nie akceptuje *wszystkich* kart,
    > płatność poniżej 10 zł. To ludzie mają teraz latać po bankach z
    > reklamacjami?

    U mnie jeden sklep na osiedlu akceptuje karty od 20zł. Istnieje jednak
    możliwość zapłaty niższej kwoty, ale wtedy doliczana jest opłata 0,30zł. Mi
    takie rozwiązanie się podoba - jak nie mam gotówki przy sobie to wolę
    dopłacić te 30 groszy i zapłacić kartą. Przynajmniej się nikt nie krzywi jak
    płacę 5zł (co ma miejsce w większości małych sklepów).

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski