  • 1. Data: 2023-09-04 11:14:24
    Temat: Piatek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Prawdziwy Policjant działać sie nie boi:

    https://leczyca.naszemiasto.pl/proces-policjantow-z-
    piatku-w-sadzie-w-lodzi-prokuratura/ar/c1-9356337

    "Trwa proces 6 byłych Policjantów z Piątku pod Łęczycą, którzy swoje
    ofiary bili pięściami, okładali pałkami, wywozili w odległe miejsca i
    porzucali. Jedna z nich została tak skatowana, że zmarła. Główny
    oskarżony to 35-letni Kamil C., który usłyszał 20 zarzutów. Według
    śledczych, to właśnie on odznaczał się wyjątkową brutalnością wobec
    zatrzymanych. Jednego z nich, 30-letniego Marcina K., tak pobił, że
    ten wkrótce zmarł. Sprawcy grozi do 25 lat więzienia."

    Co wy, Policjanci, macie z tym wywożeniem, kto was tego uczył?

    J.

  • 2. Data: 2023-09-04 15:29:51
    Temat: Re: Piatek
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 04.09.2023 o 11:14, J.F pisze:

    > Co wy, Policjanci, macie z tym wywożeniem, kto was tego uczył?

    Robert już na to kiedyś odpowiedział, starsi koledzy z SB/UB.
    Bo to oni uczyli nowych policjantów zawodu.
    Robią to dalej?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2023-09-04 16:51:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Sep 2023 15:29:51 +0200, RadosławF wrote:

    > Robert już na to kiedyś odpowiedział, starsi koledzy z SB/UB.
    > Bo to oni uczyli nowych policjantów zawodu.
    > Robią to dalej?

    Ostatni taki esbek ma 33 lata słuzby za sobą ... moze i jeszcze uczy,
    jesli to dobra fucha.

    No ale na szkółce tego chyba nie uczą, tylko nieoficjalnie w
    jednostce, a taki juz chyba na patrole nie jeździ ...

    J.

  • 4. Data: 2023-09-04 21:38:20
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 04.09.2023 o 16:51, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No ale na szkółce tego chyba nie uczą, tylko nieoficjalnie w
    > jednostce, a taki juz chyba na patrole nie jeździ ...

    Nie musi, jest przełożonym nowych lub ma podobny stopień co ich
    przełożony i doucza nowych że "wicie rozumicie" przepisy jedno
    a praktyka drugie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2023-09-05 03:16:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-04, RadosławF <r...@o...pl> wrote:

    > Robert już na to kiedyś odpowiedział, starsi koledzy z SB/UB.
    > Bo to oni uczyli nowych policjantów zawodu.
    > Robią to dalej?

    Chyba już wspomniałem, mam gdzieś taką książeczke wydaną jeszcze w prl,
    cos w stylu zabawnych wycinków prasowych. Jedna z opowiesci dotyczyła
    obyczajów milicjantów i ich sposobu na tzw. pijaków. Zamiast do izby
    wytrzeźwień, wywozili ich kilka kilometrów za miasto aby sobie mogli w
    drodze do domu wytrzeźwieć. OIDP traktowane to było jako cnota i
    czynność bardzo pozyteczna bo nie narażała wspomnianych pijaków na
    koszty izby.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-09-05 18:36:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 05 Sep 2023 01:16:14 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > drodze do domu wytrzeźwieć. OIDP traktowane to było jako cnota i
    > czynność bardzo pozyteczna bo nie narażała wspomnianych pijaków na

    Moglo tak być, tylko, ze czasy sie zmienily:
    -paliwa brakuje ... no chyba, ze do izby daleko.
    W Piatku pewnie nie ma.
    -pijak pewnie gdzies zasnie po drodze ... wiec trzeba pogodę
    sprawdzic, i najlepiej spac połoźyć gdzies w lesie, bo jak sie położy
    na drodze?

    -jak widac może sie zadławic i umrzeć ... i nieszczęscie gotowe.

    P.S. o oplatach
    https://leczyca.naszemiasto.pl/policja-w-leczycy-za-
    wytrzezwienie-w-komendzie-trzeba/ar/c1-2125086

    przed 2014 było bezpłatnie? O ile pamietam, to zawsze było drogo,
    ale moze był jakis okres bezpłatny?

    Ale za zatrzymanie w komendzie tez trzeba płacic? A coż to za faszyzm
    :-)

    "Osoby doprowadzane do komendy w celu wytrzeźwienia to między innymi
    osoby, które swoim zachowaniem dają powód do zgorszenia w miejscu
    publicznym lub w zakładzie pracy. Zgodnie z ustawą o wychowaniu w
    trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi są to też osoby, które
    znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu
    albo osób, które są w pobliżu."

    Czyli zasadniczo nie każdy pijany, jak to za socjalizmu bywało.
    Tzn wtedy tez wszystkich nie łapali, ale powód był wystarczający ...

    J.

  • 7. Data: 2023-09-06 02:53:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moglo tak być, tylko, ze czasy sie zmienily:

    Czasy tak, ale najwyraźniej nie obyczaje.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-09-08 15:05:10
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    RadosławF napisał(a):

    > Nie musi, jest przełożonym nowych lub ma podobny stopień co ich
    > przełożony i doucza nowych że "wicie rozumicie" przepisy jedno
    > a praktyka drugie.

    Znaczy to to jest nowość czy nowością jest pisanie o tym i coś z tym robienie
    na wyższych szczeblach władzy?