  • 11. Data: 2005-07-01 21:28:23
    Temat: Re: PRZEKRET ! ! !
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    chlopie a skad ty wnioskujesz ze umowa zlecenie, jesli zakladasz ze taka
    zawarto byla na okres dluzszy niz jeden miesiac??
    ten pan skonczyl prace zgodnie z teminem jej obowiazywania to jest po
    miesiacu czyli 30 czerwca i nastepnego dnia nie musialby juz przychodzic
    jesli nie mialby nastepnej umowy podpisywac, tak to wyglada chyba i na
    tym polega umowa zlecenie, mozesz nie pracowac juz pierwszego dnia
    miesiaca ale i firme moze tez olac tego dnia jak nic nie podpiszesz ;)

  • 12. Data: 2005-07-01 21:28:27
    Od: "Grzechu" <b...@i...net.pl>

    tak ALE to NIE TAKIE proste ! DOWIADYWALEM 1 sie dzis i SAD PRACY
    ORZEKA/ROZSTRZYGA tylko SPRAWY kiedy mamy doczynienia z umowa o prace :( Po
    2gie nie moge zlozyc zawiadomienia o przestepstwie bo 1/2 AGENCJI OCHRONY to
    emerytowani policJanci z wysokich stanowisk i raczeJ nic by nie bylo z tego
    powodu !

    rozwiazanie umowy niestety bylo ustne ale niewiem Jak sie to ma Jesli nie
    otrzymalem umowy to chyba nie mialem podanego tzn wyszczegolnionego okresu
    wypowiedzenia ! Pozatym to dyrektor chyba dopusil sie tu wielu naruszen np
    NP Przez 6 dni kazal mi pracowac po 13h( wg kodeksu pracy musi byc 12h
    przerwy) po czym dal mi Jeden dzien wolnego i znowu maraton ! po 2gie nie
    otrzymalem umowy i to chyba WYSTARCZAJACY powod wypowiedzenia a jesli nie to
    nagminne telefony i zmuszanie do pracy !

    SAD PRACY UMYWA rece i pyta Jaka byla umowa ? MOJA ODP " ze nie otrzymalem
    zadnej umowy" i na tym si ekonczy rozmowa ! TO NA JAKIEJ podstawie chce
    dochodzic swoich rozszczen w sadzie pracy ??

  • 13. Data: 2005-07-01 21:31:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grzechu wrote:
    > tak ALE to NIE TAKIE proste!

    ty nie gdybaj, ty się do prawnika przespaceruj.

  • 14. Data: 2005-07-03 12:31:19
    Od: a...@v...pl

    > CZY MOGLIBYSCIE mi cos poradzic niemam umowy , wiec chyba SAD PRACY odpada !
    > mam za to swiadkow ze bylem w pracy prawie codzien po 13h , ze bylem
    > nagminnie zmuszany do przychodzenia do pracy podczas wolnego ,posiadam
    > GRAFIKI z firmy , ubranie firmowe oraz identyfikator ? czy Mozecie mi cos
    > poradzic co moge zrobic firmie wobec prawa ?
    >
    > Prosze o Pomoc

    1) przede wszystkim, powiedz USTNIE, że się na wszystko zgadzasz, niech wypłacą
    Tobie to wynagrodzenie i poproś niech dadzą PISEMNE wyliczenie, ile ci się
    należy pieniędzy za ile godzin pracy. W ten sposób firma ukręci na siebie bicz
    bo otrzymasz do ręki DOWÓD, że Cię oszukano.

    2) USTNIE zaproponuj ugodę, tzn. dodatkowe 150% tego, co Ci się należało.
    W ten sposób zamiast jednej pensji wytargujesz od nich dwie. Niech skurczybyki
    płacą i niech pamiętają, że chytry 2x traci. Poucz ich, że gdy wpadnie do nich
    inspekcja pracy to im zrobi koło d... i na dzień dobry zapłacą 5.000zł grzywnę,
    a potem zacznie się szukanie w papierach, ilu jeszcze pracowników oszukali oraz
    wszystkim będą musieli oddać wszystko do grosika plus odsetki ustawowe za zwłokę

    3) jeśli się nie zgodzą, napisz do mnie email, pomogę Ci w sformułowaniu
    argumentów do negocjacji z pracodawcą

    4) w ostateczności naprawdę pójdź do inspekcji pracy. Będziesz miał w ręku
    kluczowy dowód, tzn. poświadczenie przez pracodawcę, że należy Ci się
    wynagrodzenie za tyle a tyle godzin pracy. Gdy sąd pracy przeliczy to
    wg najniższego wynagrodzenia, uzyskasz w przybliżeniu Twoje 4zł na godzinę

    życzę sukcesu w tępieniu chamstwa, które woła o pomstę do nieba

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 15. Data: 2005-07-03 21:24:37
    Od: "Robi" <g...@g...pl>

    jasne
    a pracodawca da to PISEMNIE :-)))))))))))
    a swiatak siedzi i zawija to w sreberka

    w jednym sie zgadzam trzeba isc do inspekcji pracy, ajkby wpadli na kontrole
    bez uprzedzenia to moze na czyms przylapia a wtedy przed sadem pracy
    ulatwiona sprawa ( Inspekcja pracy................ chyba by musieli zlapac
    na goracym uczynku. U mnie w firmie na 1 tydz. wczesniej uprzedzili i
    powiedzieli co mamy przygotowac.).
    Jezeli pojdziesz do pracodawcy i zaczniesz wykladac z grubej rury rzadania
    to raczej nic nie zyskasz- moga stac sie ostrozniejsi.
    1 wybadaj sytuacje (choc raczej ja juz wybadales jak sadze) czy masz szanse
    na polubowne zalatwienie sprawy.
    2 jesli nie to zglos do PIP zaistniala sytuacje pracodawca ma obowiazek
    zawrzec z toba umowe o prace na pismie, przed przystapieniem do pracy wyslac
    na badania itd.
    3. po kontroli PIP moze sie okazac ze
    a) masz racje wtedy juz pip moze wydac nakaz zaplaty zaleglego
    wynagodzenia i dodatkowo powstanie dokumentacja np dla sadu
    b) PIP nic nie znajdzie i wtedy pozostaje SAD
    4. Jesli PIP co s znajdzie masz raczej sprawe wygrana, jesli pip nic nie
    znajdzie masz mimo to szanse

    Sad pracy jest dla Pracowwnika Free niezaleznie od wyniku.

    robert
    PS WALCZ O SWOJE