  • 21. Data: 2009-05-12 08:38:53
    Temat: Re: PORD
    Od: spp <s...@o...pl>

    pbz pisze:

    > Taka ścieżka często ma niecałe 500m długości.

    :) Nie od razu Kraków (tfu, Poznań) zbudowano. :)

    > Przykład z Poznania:
    > http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=pl&msa=0&l
    l=52.404016,16.871341&spn=0.004183,0.009656&t=h&z=17
    &msid=101976153948562760122.000469b2aeeb85d422ada

    Z rónym powodzeniem mogę narysować ścieżkę z centrum Poznania do Mosiny
    a obok nanieść najczęściej używaną przez rowerzystów trasę - ciekawe że
    się nie pokrywają mimo iż jest oznakowana. Ale co asfalt to asfalt. :)

    --
    spp

  • 22. Data: 2009-05-12 09:22:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pbz napisał(a):

    > dotacje unijne...)
    > Taka ścieżka często ma niecałe 500m długości.

    To prawda, czasem ktoś wpadnie na "genialny" pomysł wybudowania ścieżki
    rowerowej, która z niczym się nie łączy, więc w zasadzie nie można na
    nią wjechać a ni z niej zjechać. Być może fakt wybudowania takiej
    ścieżki wynika li tylko z tego, że ktoś dostał za jej wykonanie dotację
    w UE ;) Jednak to jest zupełnie inny problem, niż ten tu dyskutowany ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 23. Data: 2009-05-12 09:28:06
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia 12 May 2009 09:45:57 +0200, januszek napisał(a):

    > Czyli może korzystać z jezdni dopiero kiedy wyczerpały się inne
    > możliwości.

    tak. Pytanie pomocnicze: co swiadczy o tym, ze dany odcinek podloza jest
    droga dla rowerow?

    --
    marcin

  • 24. Data: 2009-05-12 09:30:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zly napisał(a):

    > tak. Pytanie pomocnicze: co swiadczy o tym, ze dany odcinek podloza jest
    > droga dla rowerow?

    Rozwnin mysl prosze bo mam wrazenie ze znowu zmierzamy do debaty czy
    widac oznakowienie czy nie...

    j.

  • 25. Data: 2009-05-12 09:30:38
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 12 May 2009 10:22:06 +0200, szerszen napisał(a):

    > to ile dioptrii nosisz?
    > jakos nie widzialem w polsce drog po 6 pasow w kazda strone, a tylko wtedy
    > moglbys miec realny problem, w kazdy innym przypadku dostrzezesz jesli nie
    > sam znak, to sciezke rowerowa

    masz jakis rentgen w oczach? potrafisz poznac co jest na znaku patrzac na
    niego od tylu? A poczym rozpoznac sciezke bez znaku?

    > nie masz sie domyslac, ale skoro przynajesz sie ze wiedziales

    wiem, ze po drugiej stronie trasy szybkiego ruchu, jest remont i
    ograniczenie do 30. Czy jadac moja strona to ograniczenie mnie dotyczy?

    > i swiadomie
    > zignorowales przepisy, to sam sie prosisz o klopoty

    przepis mowi, ze o tym czy jest sciezka informuje mnie znak drogowy, nie ma
    znaku wiec jak moge go zignorowac?
    --
    marcin

  • 26. Data: 2009-05-12 09:31:28
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia 12 May 2009 09:47:01 +0200, januszek napisał(a):

    > Jasne, przekroczenie predkosci usprawiedliwisz tym, ze autostrada jest
    > 20km dalej? ;P

    no ale to wlasnie wasz tok rozumowania.

    no i nie ustosunkowales sie do pierwszego akapitu :)

    --
    marcin

  • 27. Data: 2009-05-12 09:36:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zly napisał(a):

    > masz jakis rentgen w oczach? potrafisz poznac co jest na znaku patrzac na
    > niego od tylu? A poczym rozpoznac sciezke bez znaku?

    Po niczym. Jednak Ustawodawca najwyrazniej zalozyl, ze rowerzysta musi
    sprawdzic czy w okolicy nie ma drog rowerowych zanim wjedzie na jezdnie
    ;) Nie wiemy czemu tak a nie inaczej. Ale wiemy, ze tak jest. Wiemy, ze
    to jest lekko bez sensu i czasami jest sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem
    ale tak jest.

    > przepis mowi, ze o tym czy jest sciezka informuje mnie znak drogowy, nie ma
    > znaku wiec jak moge go zignorowac?

    Bylo juz o tym, ze taka linia obrony w zupelnosci by wystarczyla zeby
    sie wybronic przed Sadem, wiec po co do tego wracasz? Nikt tu chyba nie
    ma zastrzezen do jadacego jezdnia rowerzysty, ktory *nie_wie* ze tuz
    obok jest droga dla rowerow? Mamy jednak zastrzezenia do tego, ze
    rowerzysta udaje ze nie wie mimo ze Sad ustalil ze jednak wie ;P

    j.

  • 28. Data: 2009-05-12 09:40:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Swego czasu miałem taki sąd, gdzie "czwórka" dawała biegłemu zarobić w każdej
    sprawie dot.
    > "ustawy 203", a opinia biegłego -- do każdej sprawy taka sama --
    > sprowadzała się do wypracowania nt. owej ustawy (i jej art. 4a).

    Ale chyba opinia miała dotyczyć obliczeń, operacji rachunkowych - wtedy
    nie uważam żeby biegły był zbędny.

    --
    @2009 Johnson

  • 29. Data: 2009-05-12 09:42:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 12 May 2009 11:40:15 +0200, Johnson napisał(a):

    > Ale chyba opinia miała dotyczyć obliczeń, operacji rachunkowych - wtedy
    > nie uważam żeby biegły był zbędny.

    Nawet nie, biegły pisał po prostu jaki jest cel ustawy, jakie są
    przesłanki podwyżek itd.
    Sędziów, którzy nie potrafią liczyć też widziałem ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 30. Data: 2009-05-12 09:44:32
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia 12 May 2009 11:30:16 +0200, januszek napisał(a):

    > Rozwnin mysl prosze bo mam wrazenie ze znowu zmierzamy do debaty czy
    > widac oznakowienie czy nie...

    Byc moze. Nie ma co rozwijac. Po czym poznajesz, ze dany kawalek jest ddr i
    musisz na niego zjechac.

    --
    marcin