  • 1. Data: 2009-05-11 20:27:51
    Temat: Odpowiedzialnośćwynajmującego w przypadku pożarunieruchomości.
    Od: "s" <s...@a...pl>

    Witam
    Wynajmowałem nieruchomość. Doszło do pożaru w wyniku którego nieruchomość uległa
    całkowitemu spaleniu. Najemca poniósł duże straty w wyniku pożaru.
    Czy najemca może mieć jakieś roszczenia względem mnie?
    Straż Pożarna nie podała przyczyny pożaru, ale możliwe, że było to zwarcie
    instalacji elektrycznej.

  • 2. Data: 2009-05-11 22:43:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s pisze:
> [...]
    > Czy najemca może mieć jakieś roszczenia względem mnie?
    > Straż Pożarna nie podała przyczyny pożaru, ale możliwe, że było to zwarcie

    Generalnie najemca powinien pilnować stanu technicznego urządzeń, z
    których korzysta.

    Tak więc zakładając, że instalacja była wykonana poprawnie a tylko się
    np. uszkodziła lub zużyła w toku użytkowania przez lokatora, to prędzej
    Ty mógłbyś pozywać jego ;)

  • 3. Data: 2009-05-12 08:40:12
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    s wyskrobał(a):
> [...]
    > Czy najemca może mieć jakieś roszczenia względem mnie?
    > Straż Pożarna nie podała przyczyny pożaru, ale możliwe, że było to

    Teoretycznie tak. Ale to proces na lata. Jeżeli wynajmujący wykaże, że
    pożarł wybuchł z powodu - przykład - zwarcia w instalacji elektrycznej,
    którą zakładał właściciel, albo która była niesprawna.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-05-12 09:47:08
    Od: " " <m...@g...pl>

    B:artek. <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał(a):

> [...]
    > pożarł wybuchł z powodu - przykład - zwarcia w instalacji elektrycznej,
    > którą zakładał właściciel, albo która była niesprawna.

    Jeśli zaś będzie można doszukać się jakiegokolwiek zaniedbania ze strony
    właściciela w doprowadzeniu instalacji do stanu awaryjnego, to już
    teoretycznie tak, i już nie na lata a na krótki proces. Wszystko zależy od
    wielu okoliczności których nie podano.

    Jeśli można było uniknąć poprzez podjęcie działań typu bhp, wymiana
    przestarzałej instalacji na nową uniknąć pożaru i zniszczenia.

    Podstawowe pytanie - czy wynajmujący swoim zaniedbaniem przyczynił się do
    pożaru - jeśli tak, to może ponieść odpowiedzialność.

  • 5. Data: 2009-05-12 20:48:18
    Temat: Re: Odpowiedzialno?ćwynajmuj?cego w przypadku pożarunieruchomo?ci.
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 11 May 2009 22:27:51 +0200, "s"
    <s...@a...pl> wrote:

    >Wynajmowałem nieruchomość. Doszło do pożaru w wyniku którego nieruchomość uległa
    >całkowitemu spaleniu. Najemca poniósł duże straty w wyniku pożaru.
    >Czy najemca może mieć jakieś roszczenia względem mnie?
    Jakie to straty? Stracil swoje mienie czy poniosl straty bno nie moze
    prowadzic dzialalnosci bo nie ma gdzie? Jesli w Twojej nieruchomosci
    mial jakies swoje ruchomosci to powinien je ubezpieczyc. On wie co tam
    chcial trzymac i powinien ubezpieczyc sie od stosownego ryzyka. Ty
    mogles ubezpieczyc nieruchomosc (mury).

    >Straż Pożarna nie podała przyczyny pożaru, ale możliwe, że było to zwarcie
    >instalacji elektrycznej.
    Straz pozarna nie zajmuje sie podawaniem przyczyn pozarow.
    To moga badac biegli.

    WAM
    --
    wczasy z dziecmi nad morzem