  • 11. Data: 2022-06-22 16:17:34
    Temat: Re: Ojciec poszukuje dziecka
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.06.2022 o 10:24, Liwiusz pisze:

    > Daj spokój.

    A niby co w tym nieprawdopodobnego?

  • 12. Data: 2022-06-22 16:20:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-22 o 16:17, nadir pisze:

    > A niby co w tym nieprawdopodobnego?

    To, że do porwania tu nie doszło.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2022-06-22 16:23:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2022 16:20:58 +0200, Liwiusz wrote:

    > To, że do porwania tu nie doszło.

    Wtedy nie, chyba nie, ale potem to roznie moglo byc.

    J.

  • 14. Data: 2022-06-22 16:27:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.06.2022 o 16:20, Liwiusz pisze:

    > To, że do porwania tu nie doszło.

    Bo "nieporwany/a" zostawił/a list?

  • 15. Data: 2022-06-22 16:44:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-22 o 16:27, nadir pisze:

    > Bo "nieporwany/a" zostawił/a list?

    Między innymi.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2022-06-22 16:59:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.06.2022 o 16:44, Liwiusz pisze:

    > Między innymi.

    No to za "wieszczem" - "dobre porwanie nie powinno wyglądać jak porwanie".

  • 17. Data: 2022-06-22 17:42:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-06-22 o 16:59, nadir pisze:

    > No to za "wieszczem" - "dobre porwanie nie powinno wyglądać jak porwanie".

    A każdy mężczyzna narzędzie gwałtu nosi przy sobie, więc prewencyjnie...

    Ad rem: zgłoszenie jest o tyle bez sensu, że w najlepszym teoretycznym
    przypadku policja ustaliłaby pobyt (jakby w ogóle wszczęła postępowanie,
    na co szanse są praktycznie żadne), a informacji rodzicowi i tak nie
    przekazała.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2022-06-22 18:16:00
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Wylegitymować mogą nie tylko przy wykroczeniu.

    Jasne, mogą w każdej sytuacji skorzystać z art. 15 w związku z
    czynnościami z art. 14 ustawy o policji, ale tak nie działają.
    https://www.youtube.com/watch?v=CR1N-yGoIZA

    > Ale czemu właściwie ktoś "miałby być do znalezienia", jak nie chce?

    Nie chce być znaleziony, to nie. Trzeba dać mu spokój. Tylko co będzie,
    jeśli rodzina wdroży procedurę uznania za zmarłego i coś nie zadziała i
    uznają go za nieboszczyka ?
    Domyślam się, że wtedy sprawdzają wszędzie, np. w bankach, telekomach,
    systemie P1 zdrowie.gov.pl
    Teraz jak się chce skorzystać z czegokolwiek czy publicznego czy
    prywatnego, to trzeba PESEL i zostaje ślad. Można nie mieć takiej
    potrzeby. Nie brać recept, nie chodzić do lekarza, płacić tylko gotówką
    dopóki się ją ma, a nawet, gotówkę brać od "słupa", mieć telefon "na
    słupa", mieszkać w szałasie lub pustostanie.
    Czyli żeby jakoś życ, potrzeba wspólnika. Żeby byle jak żyć może się
    udać bez wspólnika.

    > Hmm, jeszcze jedna metoda mi przychodzi do głowy - obowiązek alimentacyjny.
    > Jak rodzic chce odszukać dziecko, to powinien się na maxa zmenelić,
    > tak, żeby trafić do DPSu.
    > Wtedy już gmina się postara, żeby odnaleźć dziecko i ściągnąć z niego opłaty.
    > To nie są żadne śmichy-chichy, sytuacja jest poważno-tragiczna, ale co zrobić,
    życie.

    Twój pomysł trzyma się kupy. Gmina z mocy ustaw ma dostęp do rejestru
    PESEL, może więc pozyskać dane które tam są wpisane i ewentualnie po
    tych danych iść dalej.
    Tylko niby jakby to praktycznie miało zadziałać ? Idzie wniosek na
    Policję, dzielnicowy idzie w rejon i pyta. Nikt nic nie wie.
    Poszukiwania zakończone.

    > Obecnie podobno ukraiński paszport w darkwebie kosztuje ok. 300zł.
    > Nawet może to być pole do bardzo zyskownej inwestycji, tylko trzeba mieć dzieci.
    > Zamawiasz np. 3 zestawy i zamiast 500+ masz 2000+.
    > Jedynie trzeba iść z każdym zestawem do innego banku, ale póki co jest w PL ponad
    10
    > (tzn. jest ponad 500, ale nie wiem, czy przez spółdzielnię załatwisz wniosek 500+).
    > Zwraca się w zależności od liczby dzieci (bo dla matki też trzeba, a ten się nie
    zwraca bezpośredni), ale w najgorszym przypadku w nieco ponad miesiąc.

    Ciekawe.

  • 19. Data: 2022-06-22 18:16:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 22 czerwca 2022 o 17:42:22 UTC+2 Liwiusz napisał(a):

    > A każdy mężczyzna narzędzie gwałtu nosi przy sobie, więc prewencyjnie...

    Nie tylko gwałtu, ale i mordu. A jak masz jakiś pasek w sztukach walki, to wręcz
    obligatoryjnie - nie możesz
    nawet kogoś strzelić w japę gołą ręką, czy kopnąć w dupę gołą nogą, bo robisz
    to i tak "z użyciem niebezpiecznego narzędzia".
    W domu też trzymasz narzędzia mordu - noże kuchenne, "kreta", przewód z wtyczką do
    kontaktu.

    Tak że odpowiedź z d4, nie liczy się posiadanie narzędzia, a to, jak się go używa.

    Tak samo z porwaniem - jak napisała list dobrowolnie i pojechała dobrowolnie, ale
    potem
    przestało się jej podobać i dopiero wtedy zaczęto jej utrudniać powrót, to nie jest
    porwanie?

> [...]
    > przypadku policja ustaliłaby pobyt (jakby w ogóle wszczęła postępowanie,
    > na co szanse są praktycznie żadne), a informacji rodzicowi i tak nie

    Przynajmniej by przekazała, że żyje i ma się dobrze.
    A jakby było podejrzenie, że jednak mimo tego, co mówi, jest coś nie tak,
    to może ta policja (pewnie nie nasza, ale nikt by Polki nie porywał do "pracy" w
    Polsce)
    będzie jednak na tyle kumata, że coś zrobi.

    Bardziej bez sensu jest to, że jak jest porwana to jest dobrze schowana
    i po ulicy raczej nie chodzi.
    No ale może nie jest porwana i ma się dobrze - jakby się choć tego rodzice
    dowiedzieli od policji, to by im już było lżej.

    2 lata Cię na usenecie nie było, myślałem, że dopadł Cię covid - ale jak widać
    bez zmian wróciłeś (chyba że po prostu gorzej być i tak nie może) ;P

  • 20. Data: 2022-06-22 18:36:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    potem
    > przestało się jej podobać i dopiero wtedy zaczęto jej utrudniać powrót, to nie jest

    To "przestało się podobać" to właśnie taka analogiczna "odpowiedź z d4,
    nie liczy się [...]"

    > 2 lata Cię na usenecie nie było, myślałem, że dopadł Cię covid - ale jak widać
    > bez zmian wróciłeś (chyba że po prostu gorzej być i tak nie może) ;P

    Błaha sprawa, jakoś po restarcie systemu i przerwie w niusowaniu
    przytłoczyła mnie ich liczba, i tak pomyślałem, że przeczytam za
    tydzień, potem za miesiąc, i tak jakoś zeszło :)

    --
    Liwiusz