  • 1. Data: 2003-05-11 19:20:26
    Temat: Odszkodowanie z OC, co myslec
    Od: "jacus" <a...@g...pl>

    Poszukujac pomocy w sprawie odszkodowania po wypadku samochodowym
    trafilem na strony www.wypadki.ig.pl
    Pisza, ze zajmuja sie takimi sprawami bez zaliczek i oplat, porada za
    darmo, za to biora % od kwoty, ktora wyrwa z T.U.
    Podpowiedzcie co o tym myslicie, czy to moze byc dobra oferta, czy
    ktos tu ostro naciaga?

    Dziekuje za pomoc

    Pozdr.

  • 2. Data: 2003-05-11 21:34:09
    Temat: Re: Odszkodowanie z OC, co myslec
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "jacus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    To ja sie podepne pod watek. Chodzi mi o VAT z odszkodowania. Dostalem kwote
    pomniejszona o VAT, a podobno powinienem dostac cala. Jak to w koncu jest?
    Podobno T.U. przegrywaja procesy albo w postepowaniu przedprocesowym oddaja
    kwote VATu. Czym sie podeprzec?

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 3. Data: 2003-05-11 22:13:05
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:b9mfkq$7l9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > pomniejszona o VAT, a podobno powinienem dostac cala. Jak to w koncu jest?
    > Podobno T.U. przegrywaja procesy albo w postepowaniu przedprocesowym

    Najpierw to napisz cos wiecej.
    Kto i co bylo ubezpieczone ? Czy DG ? Czy płatnik VAT ?

    Zaklady Ubezpieczen zwracaja brutto, jak sie je ładnie poprosi i wytlumaczy
    dlaczego maja to zrobic.
    Nie slyszalem, zeby trzeba bylo sie procesowac o VAT.

    Karol

  • 4. Data: 2003-05-11 22:21:09
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Najpierw to napisz cos wiecej.
    > Kto i co bylo ubezpieczone ? Czy DG ? Czy płatnik VAT ?

    Naprawiam prywatne auto z OC sprawcy ubezpieczonego w PZU. Szkoda nie jest
    bardzo wysoka (ok. 3000 zl). Auto tak jak napisalem jest zarejestrowane na
    mnie, ja jednak prowadze dzialalnosc gospodarcza. Jestem w rejestrze VAT
    (poprzednia dzialalnosc tego wymagala), jednak moja obecna dzialalnosc jest
    zwolniona z placenia tego podatku, nie skladam tez co miesiac 'zerowych'
    deklaracji VAT. Dowiedzialem sie, ze dostane kwote pomniejszona o VAT,
    jednak podobno mozna dostac calosc kwoty. Czym sie powinienemm podeprzec?

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 5. Data: 2003-05-11 22:25:44
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:b9mid7$e1f$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > deklaracji VAT. Dowiedzialem sie, ze dostane kwote pomniejszona o VAT,
    > jednak podobno mozna dostac calosc kwoty. Czym sie powinienemm podeprzec?

    1. Niepotrzebnie wypełniles kwit w ZU, ze jestes płatnikiem VAT.
    2. Napisz podanie podajac argumentacje (dlaczego nie mozesz odliczyc VAT)
    podpierajac sie odpowiednimi przepisami z ustawy o VAT.

    Karol

  • 6. Data: 2003-05-11 22:32:39
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Dziekuje za porade.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 7. Data: 2003-05-12 19:31:07
    Od: "Monika" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > darmo, za to biora % od kwoty, ktora wyrwa z T.U.
    > Podpowiedzcie co o tym myslicie, czy to moze byc dobra oferta, czy

    Sprawdz po prostu umowe.

    Prawda jest taka, ze kancelarie adwokackie i radcowskie maja zakaz reklamy -
    moze to po prostu forma obejscia tego zakazu za pomoca "posrednika"?

    Z praktyki wiem, ze czesc kancelarii tego typu sprawy przyjmuje bez zadnych
    zaliczek - umawiajac sie na wynagrodzenie w wysokosci 15 - 20 %
    odszkodowania oraz ewentualnie koszty adwokackie zasadzone od TU (jesli
    sprawa idzie do sadu). Moze bezpieczniej byloby po prostu podzwonic po
    kancelariach w twoim miescie i zorientowac sie, kto jest specem od wypadkow
    i jakie ma zasady przyjmowania spraw?

    Monika