  • 1. Data: 2010-02-12 23:00:54
    Temat: Odpowiedzialnosc za tresci/usługi zamieszczone w internecie
    Od: " barat" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam, intryguje mnie pewna kwestia prawa internetowego.

    Czy osoba mieszkajaca w Polsce i zamieszczająca na stronie internetowej
    treści/usługi niedozowlone według prawa polskiego przy jednoczesnym trzymaniu
    tej strony na serwerach znajdujących się w państwie, w którym te tresci są
    dozwolone, postepuje niezgodnie z polskim prawem i podlega karze?

    Przykład. Serwisy bukmacherskie:
    Usługa jest stworzona dla użytkowników internetu pochodzących z Polski, ale
    jest trzymana na serwerze, kraju w którym bukmacherstowo internetowe nie jest
    zakazane.

    Czy wlasciciel takiego serwisu internetowego może obawiać się oskarżenia ,ze
    strony polskich instytucji prawnych?

  • 2. Data: 2010-02-12 23:11:37
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-13 00:00, barat wrote:
> [...]
    > zakazane.
    >
    > Czy wlasciciel takiego serwisu internetowego może obawiać się oskarżenia ,ze

    Zgodnie z nową ustawą o hazardzie, tak. Prowadzenie takiego serwisu
    wymaga zgody stosownych władz polskich, a prowadzenie go bez takiej
    zgody jest karane.
    Oczywiście, jezeli włascicielem jest Joe Doe zamieszkały w Karachi,
    który nigdy do Polski się nie wybierze, problem kary można pominąć.
    Natomiast obywatel polski musi się z nią liczyć.

  • 3. Data: 2010-02-13 00:23:36
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-13 00:11, Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

> [...]
    > który nigdy do Polski się nie wybierze, problem kary można pominąć.
    > Natomiast obywatel polski musi się z nią liczyć.

    Nie znam tej ustawy ale czy ona naprawdę umożliwiała karanie
    za prowadzenie działalności gospodarczej za granicą niedozwolonej
    przez nasze prawo ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-02-13 06:40:46
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-13 01:23, RadoslawF wrote:

    > Nie znam tej ustawy ale czy ona naprawdę umożliwiała karanie
    > za prowadzenie działalności gospodarczej za granicą niedozwolonej
    > przez nasze prawo ?

    Ustawa dotyczy tylko i wyłacznie hazardu, który - jak wiadomo - jest
    bardzo szkodliwy i rujnuje nasze dziedzictwo narodowe :-)

  • 5. Data: 2010-02-13 07:33:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
    > Nie znam tej ustawy ale czy ona naprawdę umożliwiała karanie
    > za prowadzenie działalności gospodarczej za granicą niedozwolonej
    > przez nasze prawo ?

    Tworczo nasladujemy Niemcow :)

    Wprowadzili przepisy, ze Niemiec moze byc karany w Niemczech za czyny
    popelnione m.in. w Tajlandii, ktore tam karane nie sa. Amerykanie
    analogicznie i to od dawna, ze przypomne chocby sprawe uprowadzonych
    do USA dyrektorow Lucznika.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-02-13 08:26:11
    Od: "marek" <m...@N...pl>

> [...]
    > popelnione m.in. w Tajlandii, ktore tam karane nie sa. Amerykanie
    > analogicznie i to od dawna, ze przypomne chocby sprawe uprowadzonych
    hmm,
    No to zajebiscie - coraz bardziej stajemy sie wlasnoscia panstwa niz panstwo
    nasza wlasnoscia..
    Ale czy w takim razie ustawa hazardowa zmienia rowniez art 109-112?
    Czy podciagaja to pod " przestępstwa przeciwko istotnym polskim interesom
    gospodarczym," ?

  • 7. Data: 2010-02-13 08:34:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 23:00:54 +0000, barat napisał(a):

> [...]
    > Usługa jest stworzona dla użytkowników internetu pochodzących z Polski,
    > ale jest trzymana na serwerze, kraju w którym bukmacherstowo internetowe

    Dlaczego uważasz, że miejsce posadowienia serwera miałoby mieć tu
    jakiekolwiek znaczenie? Usługodawcą jest przedsiębiorca polski, kierowana
    jest do polskiego odbiorcy -- dlaczego z faktu siania treścią z jakiegoś
    zamorskiego serwera wyciągałbyś wniosek, że działalność miałaby nie
    podlegać prawu polskiemu?

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2010-02-13 08:47:04
    Od: " barat" <b...@g...pl>

    Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

> [...]
    > jest do polskiego odbiorcy -- dlaczego z faktu siania treścią z jakiegoś
    > zamorskiego serwera wyciągałbyś wniosek, że działalność miałaby nie

    Olgierd, a co jezeli przedsiębiorca(Polak) zarejestruje swoja dzialalnosc
    zagranicą, ale bedzie utrzymywał całą usługę zdalnie z Polski?

  • 9. Data: 2010-02-13 08:51:24
    Od: " barat" <b...@g...pl>

    Pomijając hazard. Co z takim przestepstwem jak kuplerstwo?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kuplerstwo

    Co jezeli firma zarejestrowana za granicą udostępnia taką usługę polaką. Czy
    podlega to jakims konsekwencją?

    Jest wiele serwisów typu odloty.pl, roksa.pl i funkcjonują bez od kilku lat
    mimo ze łamią polskie prawo (art. 204 § 1, a także § 3 i 4 Kodeksu karnego)

  • 10. Data: 2010-02-13 09:21:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 08:47:04 +0000, barat napisał(a):

    > Olgierd, a co jezeli przedsiębiorca(Polak) zarejestruje swoja
    > dzialalnosc zagranicą, ale bedzie utrzymywał całą usługę zdalnie z
    > Polski?

    Jako przedsiębiorca będzie podlegał prawu swojej rejestracji. Usługa musi
    być świadczona zgodnie z prawem państwa, w którym jest dostępna. Każdego
    z tych państw, dodam (stąd np. czasem się okazuje, że "sorry, we cannot
    allow you to buy if in Poland").

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl