  • 1. Data: 2008-08-11 22:27:14
    Temat: Odliczanie VAT w paliwie w przypadku auta osobowego
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    Temat był wałkowany wielokrotnie zapewne, ale ja z innej strony.
    Czy jest jakakolwiek możliwość na podstawie obowiązującego prawa w Polsce i
    UE "załatwić" sobie możliwość odliczania VAT zawartego w paliwie w
    przypadku samochodu osobowego? Nie potrzebuje ani Hiluxa, ani Navary ani
    L200, uto ma wozić mnie i laptopa, czasami jakieś przewody wbagażniku, albo
    serwer. Choć jak nie da się nic wy myśleć to pewnie na zakupie takowego się
    skończy w przyszłym roku. Jeśli jest cień szansy gotów jestem iść z tym do
    sądu przeciwko naszej najjaśniejszej.

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 2. Data: 2008-08-12 05:39:24
    Od: "PYTON" <p...@r...wroc.pl>

> [...]
    > się
    > skończy w przyszłym roku. Jeśli jest cień szansy gotów jestem iść z tym do

    Nie znam się na prawie, mam za to księgową ::) I z tego co wiem nie ma
    takiej możliwości też bardzo chętnie odliczał bym vat ale pozostaje tylko
    odliczanie dochodowego (19%). Auto jest zarejestrowane na firmą (osobowy bez
    kratek i innych pierdołek) a właścicielem firmy jestem ja. Dowiadywałem się
    swojego czasu czy jeżeli nawet udostępniam auto pracownikom i będzie tylko
    do ich dyspozycji czy jest jakaś możliwość z vatem zawsze odpowiedz była
    nie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-08-12 06:52:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2008, Tomasz Motyliński wrote:

> [...]
    > Czy jest jakakolwiek możliwość na podstawie obowiązującego prawa w Polsce i
    > UE "załatwić" sobie możliwość odliczania VAT zawartego w paliwie w

    Na mój gust:
    - na podstawie polskiego prawa (Konstytucji itepe) raczej nie
    - w zakresie praw UE, czyli VI Dyrektywy i tekstu który ją zastąpił,
    myk jest taki, że Polska MOGŁA pozostawić sobie ograniczenia, bo
    to się negocjowało przy wejściu do UE (regularnie wytykam, że
    przy wejściu do UE Irlandia negocjowało prawo do pozostawienia
    sobie okresowo stawki podstawowej VAT *poniżej* dolnego progu,
    na poziomie 7%, zaś Polska prawo do nieodliczania VAT od tego
    czy owego :P) i AFAIR zapis był w tym stylu, że "wolno pozostawić
    stan aktualny ale nie wolno wprowadzać nowych ograniczeń".
    Polska tę zasadę złamała, zmieniając zasady określające prawo
    do odliczania.
    Wątpliwość jest taka: czy, w myśl zobowiązań .pl wobec .eu, prawo
    do odliczania przysługuje *tylko* wszystkim, którzy "podpadają"
    pod *dowolną* możliwość prawa do odliczania która miała miejsce
    po 1.V.2004, czy z tytułu unieważnienia jednych przepisów przez
    drugie nowe przepisy są "niezgodne" w całości.
    Można przypuszczać, że prawdziwa jest ta 1. teza: w końcu jak
    stwierdzono niekonstytucyjność wprowadzenia stawki 50% podatku
    dochodowego, to nikt nie podważał ze "wracają stare" (przepisy),
    skoro przepis uchylający je sam został uchylony.

    Z tego wniosek, że prawdopodobne jest, iż ktoś kto ma pojazd
    na który *mógłby* odliczać czy to na podstawie przepisów z połowy
    2004, czy na podstawie "wzoru Lisaka" (chyba był później, mam
    nadzieję że się nie mylę :)) to by wygrał - bo w tym zakresie
    dzisiejesze ograniczenia *SĄ* sprzeczne z przepisami .eu.

    Ale tak "w ogóle" *chyba* się nie da...

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-08-12 06:55:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2008, PYTON wrote:

    > Nie znam się na prawie, mam za to księgową ::) I z tego co wiem nie ma
    > takiej możliwości

    Ale Tomasz nie pisze o rozliczaniu zgodnym z przepisami VAT, tylko
    o zaatakowaniu *samych przepisów* jako niekonstytucyjnych (ściślej,
    w tym przypadku niezgodnych w umowami m-narodowymi)!
    Jesteś pewnien, że Twoja księgowa szła tak daleko z rozważaniami?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-08-12 08:23:29
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Tomasz Motyliński wrote:
> [...]
    > to pewnie na zakupie takowego się skończy w przyszłym roku. Jeśli
    > jest cień szansy gotów jestem iść z tym do sądu przeciwko naszej

    http://leasing.autoefl.pl/

    weź sobie zjedź kawałek w dół i tam masz listę aut które można odliczać w
    100% (VAT)

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-08-12 11:56:40
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > http://leasing.autoefl.pl/
    >
    > weź sobie zjedź kawałek w dół i tam masz listę aut które można odliczać w
    > 100% (VAT)

    czyli MB slk odpada ;/

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 7. Data: 2008-08-13 19:14:57
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Tomasz Motyliński pisze:
> [...]
    > skończy w przyszłym roku. Jeśli jest cień szansy gotów jestem iść z tym do

    załatwiec - da sie. Polak potrafi. Policz ile rocznie mógłbyś
    zaoszczędzic, - czy biznas jest opłacalny. Kup poprostu dowolne
    najtańsze auto typu cieżarówka. JA sam niedawno sprzedałem 10cioletnie
    C15d za 3tys. (100% na chodzie). sądze ze mozna by "objechac" taki zakup
    nawet w 1000zł. jak dużo jeżdzisz - OK jak mało - mało tracisz :)

    ToMasz

  • 8. Data: 2008-08-13 21:42:23
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <g7vbik$bfo$1@inews.gazeta.pl>
    ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> m.in. napisał(a)::

> [...]
    > C15d za 3tys. (100% na chodzie). sądze ze mozna by "objechac" taki zakup
    > nawet w 1000zł. jak dużo jeżdzisz - OK jak mało - mało tracisz :)

    Kolega mi proponował sprawnego 2-osobowego poloneza trucka za 500 zł i aby
    brać na niego faktury :) Ale jakoś to mi nie leży, chciałbym jakoś
    uczciwiej. A co do kwot, to rocznie mi jakieś 5k VAT z paliwa przecieka
    przez place, więc kwota nie jest aż taka duża.