  • 1. Data: 2008-08-11 14:30:04
    Temat: Legalizacja lub norma przyrządu pomiarowego
    Od: "witro" <n...@o...pl>

    Czy miasto obliczając powierzchnie mieszkania do podatku powinno
    przeprowadzić pomiar powierzchni metrówką z legalizacją lub normą EU ?
    Pomiar przeprowadzony przeze mnie (metrówka z legalizacją) różni się o 1,5m2
    powierzchni od pomiaru przeprowadzonego przez urzędnika.

    Janek

  • 2. Data: 2008-08-11 15:47:34
    Temat: Re: Legalizacja lub norma przyrządu pomiarowego
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Pomiar przeprowadzony przeze mnie (metrówka z legalizacją) różni się o 1,5m2
    > powierzchni od pomiaru przeprowadzonego przez urzędnika.

    Napisz, że źle pomierzyli i rządasz weryfikacji. Zresztą jak im wyszło o 1,5m mniej
    to tylko na Twoją korzyść jest.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-08-11 16:20:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Napisz, że źle pomierzyli i rządasz weryfikacji. Zresztą jak im wyszło o 1,5m
    > mniej to tylko na Twoją korzyść jest.

    A gdzieś napisał, że mniej? Gdyby tak było to nawet by nie pisał postu.

  • 4. Data: 2008-08-11 22:38:31
    Temat: Re: Legalizacja lub norma przyrz?du pomiarowego
    Od: Proceder <.@.>

    "witro" <n...@o...pl> wystukal(a):

    >Czy miasto obliczaj?c powierzchnie mieszkania do podatku powinno
    >przeprowadzi? pomiar powierzchni metrówk? z legalizacj? lub norm? EU ?
    >Pomiar przeprowadzony przeze mnie (metrówka z legalizacj?) ró?ni si? o 1,5m2
    >powierzchni od pomiaru przeprowadzonego przez urz?dnika.

    Zgodnie z ROZPORZNDZENIEM MINISTRA GOSPODARKI
    z dnia 27 grudnia 2007 r. (w sprawie rodzajów przyrzadów pomiarowych
    podlegajacych prawnej kontroli metrologicznej oraz zakresu tej
    kontroli)
    § 7. Prawnej kontroli metrologicznej, zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy
    z dnia 15 grudnia 2006 r. o zmianie ustawy osystemie oceny zgodnosci
    oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 249, poz. 1834),
    podlegaja nastepujace przyrzady pomiarowe:
    12) materialne miary dlugosci:
    a)przymiary wstegowe,
    b)przymiary sztywne, wtym do pomiaru wysokosci napelnienia zbiorników,
    c)przymiary pólsztywne, wtym do pomiaru wysokosci napelnienia
    zbiorników;
    Na temat kontroli metrologicznej mozna poczytac w "Prawie o Miarach".
    Musisz troszke poszperac czy przypadkiem "metrowke" nie legalizuje sie
    tylko raz po wyprodukowaniu.

    IMHO roznica w pomiarach wyniknela bardziej z niedokladnosci
    (niechlujstwa urzednika) samego pomiaru niz z niedokladnosci
    przymiaru, krzywizna scian (chyba ze mierzyles idealnie w tych samych
    punktach co urzednik) ... ponadto Twoja zalegalizowana metrowka mogla
    np. legalnie w granicach normy "oszukiwac" o + 0,5% a urzedowa o -0,5%
    bledu co w sumie moze dac caly 1% dopuszczalnego bledu pomiaru... a 1%
    bledu przy 100 m2 to 1m2

    Pzdr.

  • 5. Data: 2008-08-12 06:14:48
    Od: "witro" <n...@o...pl>

> [...]
    > np. legalnie w granicach normy "oszukiwac" o + 0,5% a urzedowa o -0,5%
    > bledu co w sumie moze dac caly 1% dopuszczalnego bledu pomiaru... a 1%

    Będę się odwoływał, niech mierzą jeszcze raz. Metrówkę mieli made in TOYA
    bez certyfikatu i zgodności norm.

    Janek

  • 6. Data: 2008-08-12 17:31:07
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Będę się odwoływał, niech mierzą jeszcze raz. Metrówkę mieli made in TOYA
    bez certyfikatu i zgodności norm.

    zwróc również uwagę na jakiej wysokości mierzą

    bo z tego co pamiętam jest to bodajże 120cm od podłogi

    Sebastian