  • 1. Data: 2008-08-11 16:38:19
    Temat: Ubezpieczenie OC
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Witam!

    Kupilem auto, poprzedni wlasciciel splacal ubezpieczenie w ratach i nie
    wypowiedzial umowy.
    Dzisiaj mija 30 dni od kupna auta, dzisiaj w poludnie wyslalem pismo o
    rozwiazanie umowy OC.

    Na ubezpieczeniu jest:
    "W razie zbycia pojazdu mech, ktorego posiadacz zawarl umowe
    ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdow mechanicznych, na nabywce pojazdu
    przechodza prawa i obowiazki zbywcy wynikajace z tej umowy. Umowa
    ubezpieczenia ulegla roziwazaniu z uplywem okresu, na ktory zostala
    zawarta, chyba ze nabywca wypowie ja przed uplywem 30 dni od dnia
    nabycia pojazdu mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy,
    rozwiazuje sie ona z uplywem 30 dni nastepujacych po dniu nabycia
    pojazdu mechanicznego".

    Jutro jestem umowiony aby zawrzec kolejna umowe w innej firmie.

    Czyli mimo wszystko, ze zlozylem wypowiedzenie umowy dzisiaj, umowa jest
    wazne do uplywu 30 dni nastepujacych po kupnie?

    Inaczej - moge dzisiaj jezdzic czy nie moge?

  • 2. Data: 2008-08-11 17:28:37
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ulong wrote:
> [...]
    > wazne do uplywu 30 dni nastepujacych po kupnie?
    >
    > Inaczej - moge dzisiaj jezdzic czy nie moge?

    jest wazna, mozesz jeżdzić.

  • 3. Data: 2008-08-11 18:21:27
    Od: Czarek <...@...pl>

    ulong wrote:
    > Dzisiaj mija 30 dni od kupna auta, dzisiaj w poludnie wyslalem pismo o
    > rozwiazanie umowy OC.
    > Jutro jestem umowiony aby zawrzec kolejna umowe w innej firmie.

    Jeśli dobrze rozumiem, to z powyższego wynika, że nie masz co się
    umawiać na podpisanie umowy OC komunikacyjnego w innej firmie, bo nie
    wypowiedziałeś w terminie bierzącego ubezpieczenia. Liczy się moment
    otrzymania wypowiedzenia przez ubezpieczyciela - chyba nie liczysz, że
    tego samego dnia zostanie przesyłka odebrana, co została nadana.

    Pozrawiam

    Czarek

  • 4. Data: 2008-08-11 18:23:10
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Dzisiaj mija 30 dni od kupna auta, dzisiaj w poludnie wyslalem pismo o
    > rozwiazanie umowy OC.

    Nie ciesz się tak. Spóźniłeś się o 1 dzień. W piątek trzeba było wysłać. Zresztą
    ubezpieczycieli nie interesuje data wysłania, a data doręczenia (pomijam
    ubezpieczenia direct, bo tam sprawę faxem się załatwia).

    *piotr'ek*

  • 5. Data: 2008-08-11 18:24:13
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:g7pqbn$fd7$...@n...news.neostrada.pl,
    ulong <w...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > nie wypowiedzial umowy.
    > Dzisiaj mija 30 dni od kupna auta, dzisiaj w poludnie wyslalem pismo o

    A jak ją wysłałeś?
    Listem czy faxem?

    Czy aby nie jest tak, że umowę OC należy wypowiedzieć w ciągu 30 dni od daty
    zakupu, ale liczy się data dotarcia do TU, a nie data stępla pocztowego?

    Przerabiałem to dwa lata temu i miałem pewne zagłobacje z TU, ale oczywiście
    mogę się mylić.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 6. Data: 2008-08-11 18:29:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 11 sierpień 2008 20:23
    (autor *piotr'ek*
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7q02g$bii$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie ciesz się tak. Spóźniłeś się o 1 dzień. W piątek trzeba było wysłać.
    > Zresztą ubezpieczycieli nie interesuje data wysłania, a data doręczenia
    > (pomijam ubezpieczenia direct, bo tam sprawę faxem się załatwia).

    Ale czemu on ma wypowiadać umowę zawartą przez kogoś innego?

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-08-11 18:30:04
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy aby nie jest tak, że umowę OC należy wypowiedzieć w ciągu 30 dni od daty
    > zakupu, ale liczy się data dotarcia do TU, a nie data stępla pocztowego?

    Niestety liczy się data dotarcia, toteż niekiedy warto pokonać 20 czy 30 km, aby
    wypowiedzenie złożyć u oficjalnego przedstawiciela (adresy na www firm
    ubezpieczeniowych) - ale nie pośrednika, bo jego to nie obchodzi.
    Pomijam ubezpieczenia direct - link, czy CU, gdzie wypowiada się umowę faxem.

    *piotr'ek*

  • 8. Data: 2008-08-11 18:40:31
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:g7q0fe$d1c$...@i...gazeta.pl,
    *piotr'ek* <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > na www firm ubezpieczeniowych) - ale nie pośrednika, bo jego to nie
    > obchodzi. Pomijam ubezpieczenia direct - link, czy CU, gdzie

    Ale chyba wszystkie TU dopuszczają wypowiedzenie faxem. Dla pewności można
    to zrobić z przedstawicielstwa, albo u brokera w miejscu zamieszkania.
    Ja, gdy zmieniałem autko dwa lata temu, właśnie ze względu na daty miałem
    problem z odzyskaniem pieniędzy za część polisy OC.
    Kupiłem auto w październiku, a zwrot kasy od PZU wywalczyłem dopiero w lutym
    albo marcu:-)

    Pozdrawiam

    Adam

  • 9. Data: 2008-08-11 18:44:35
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ale czemu on ma wypowiadać umowę zawartą przez kogoś innego?

    Bo np. zamierza zmienić towarzystwo ubezpieczeniowe, a i jeszcze może II czy III ratę
    musieć zapłacić. Jak ja kupiłem auto w czerwcu to OC miałem ważne do maja roku
    następnego, więc nie wypowiadałem i zaoszczędziłem parę stówek.

    *piotr'ek*

  • 10. Data: 2008-08-11 19:46:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 11 sierpień 2008 20:44
    (autor *piotr'ek*
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7q1al$gau$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > ważne do maja roku następnego, więc nie wypowiadałem i zaoszczędziłem parę

    No ale umowę podpisał ktoś inny. ZTCW na cudzym można jeździć tylko 30 dni
    od zakupu i to nie dłużej niż do dnia przerejestrowania. Nie bardzo
    rozumiem czemu umowa zawarta przez poprzedniego właściciela ma przechodzić
    na ciebie? Przecież to on ją zawarł, jego dane na niej są i jego warunki
    (np. zniżki)....

    --
    Tristan