  • 1. Data: 2008-08-28 22:21:02
    Temat: Alimenty i wspolne zamieszkanie
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Witam,

    Jestem po rozwodze z zona, polski sad orzekl na podstawie przedlozonego
    przed rozprawa pisma o ugodzie, ze w zamian za rozwod (ja o niego
    wystapilem)
    ona otrzyma ode mnie alimenty na dziecko w dosc sporej kwocie. Rozwod byl
    bez
    orzekania o winie.

    Musialem sie zgodzic na takie warunki, bo oboje mieszkamy w Irlandii od 3
    lat,gdzie
    grozila mi wymagana tutejszym prawem separacja i alimenty nie tylko na
    dziecko,ale
    i na nia, wedle prawa nawet dozywotnio, jesli nie wstapilaby w inny formalny
    zwiazek.

    Ex-zona dalej mieszka u mnie, w mieszkaniu na ktore wzialem kredyt wspolny,
    ale to
    ja go splacalem i dalej splacam, bo zona nigdy nie pracowala i dalej nie
    zamierza
    podjac pracy, choc ma 2 fakultety. Sam place wszystkie rachunki + alimenty i
    popadam
    w dlugi a ex-zona sie ze mnie smieje, podrozuje i imprezuje. Pasywnie "szuka
    pracy",
    wyslala jedno cv do posredniaka i czeka az nadejdzie praca jej marzen,
    ktorej na rynku
    nie ma i chyba z jej brakiem jakiegokolwiek doswiadczenia - nigdy nie
    bedzie.

    Czy ktos orientuje sie w prawie UE jak wyjsc z tego impasu?

    Mariusz.

  • 2. Data: 2008-08-28 22:52:16
    Temat: Re: Alimenty i wspolne zamieszkanie
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Dodac chcialem jeszcze, ze poniewaz nie stac mnie na wszystkie
    rachunki, chce zrezygnowac z uslugi telefonicznej stacjonarnej,
    z ktorej ex-zona korzysta wydzwaniajac na komorki czy za granice,
    nabijajac rachunki na moje nazwisko.

    Wszelkie uslugi (prad, gaz, telefon, tv) sa na moje nazwisko.

    Za odciecie telefonu grozi mi zgloszeniem na policje, ze "molestuje
    ja bezrobotna psychicznie poprzez odciecie od kontaktow z rodzina"....

    Mariusz.

  • 3. Data: 2008-09-02 13:55:21
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Mariusz napisal:
    > Za odciecie telefonu grozi mi zgloszeniem na policje, ze "molestuje
    > ja bezrobotna psychicznie poprzez odciecie od kontaktow z rodzina"....

    zglaszac sobie moze, tutaj istotny jest raczej stan faktyczny a nie jej
    zyczenia

    telefon jest na ciebie i ty placisz rachunki, wiec w czym problem?

    na twoim miejscu gdyby byly problemy odpowiedzialbym ze w takim razie bedziesz
    zmuszony poinformowac ze de facto kradnie ona alimenty dziecku

    skoro jestescie po rozwodzie to utrzymywac jej nie musisz przeciez

    a najlepiej wybierz sie do jakiegos irlandzkiego prawnika i omow z nim sprawe,
    za jednorazowa porade zaplacisz tyle co za miesieczny rachunek za ten telefon
    albo i mniej

  • 4. Data: 2008-09-02 13:59:07
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    tg napisal:

    btw, duzo informacji znajdziesz na http://www.citizensinformation.ie/
    ale co konkretnie ciebie jej i dziecka dotyczy to juz raczej ktos z jakas
    znajomoscia prawa powinien ci podpowiedziec