  • 1. Data: 2006-10-22 14:59:40
    Temat: Nieodebrany sprzet z serwisu
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    Pytanie:
    czy sprzet pozostawiony w serwisie do naprawy moze być zezłomowany jesli nie
    odbiore sprzetu.
    Czy serwis moze obciązyć mnie kosztami przechowywania tego sprzetu?
    na jakiej podstawie czy jest na to jakis paragraf?

    --
    Pozdrawiam,
    Artur

  • 2. Data: 2006-10-22 17:26:55
    Temat: Re: Nieodebrany sprzet z serwisu
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > czy sprzet pozostawiony w serwisie do naprawy moze być zezłomowany jesli
    > nie odbiore sprzetu.

    Jeśli oświadczysz, że nie chesz go nigdy odebrać, to go porzucasz - wtedy
    jest to rzecz niczyja.
    Teoretycznie też Twoje roszczenie o wydanie rzeczy się przedawnia, ale
    dopiero po 10 latach.

    > Czy serwis moze obciązyć mnie kosztami przechowywania tego sprzetu?
    > na jakiej podstawie czy jest na to jakis paragraf?

    Tak - art. 486 k.c.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-10-22 19:09:10
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:bfb4a$453ba9e0$57cf7bb1$27695@news.chello.pl...
    Jezeli na zleceniu podpisales zgode na zlomowanie po np pol roku to obawiam
    sie ze juz po sprzecie.
    Firmy czesto na zleceniu umieszczaja taki punkt.

    K.

  • 4. Data: 2006-10-23 07:07:13
    Od: "Andrzej" <x...@w...pl>

> [...]
    > jest to rzecz niczyja.
    > Teoretycznie też Twoje roszczenie o wydanie rzeczy się przedawnia, ale

    bzdura
    62 dni masz na odebranie, inaczej przepadek tak stanowi prawo

  • 5. Data: 2006-10-23 07:13:48
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Andrzej napisał(a):
> [...]
    > bzdura
    > 62 dni masz na odebranie, inaczej przepadek tak stanowi prawo

    Podstawa prawna?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-10-23 10:07:28
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Podstawa prawna?

    No właśnie? :-)

    Marcin.

  • 7. Data: 2006-10-23 10:39:56
    Od: "Andrzej" <x...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:8871e$453c9462$57cf7bb1$31433@news.chello.pl...
    > No właśnie? :-)

    tlumaczyl mi to jeden serwisant rtv
    gdy stak zawalony nieodebranym sprzetem
    klient ma dwa miesiace na odebranie sprzetu
    inaczej przepadek

    nie znam przepisu, ale on chyba wiedzial co mowi...

  • 8. Data: 2006-10-23 11:58:51
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > nie znam przepisu, ale on chyba wiedzial co mowi...

    Chyba jednak nie.

    Marcin.

  • 9. Data: 2006-10-23 19:59:00
    Od: "art409" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    > nie znam przepisu, ale on chyba wiedzial co mowi...

    pan "Heniu" rozne rzeczy mowi!
    poprosze konkrety!
    pozdrawiam,
    Artur

  • 10. Data: 2006-10-24 16:39:37
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie znam przepisu, ale on chyba wiedzial co mowi...

    Na pewno... ;-)