  • 1. Data: 2010-10-17 12:11:00
    Temat: "Nie wysyłam za pobraniem","Nie ma możliwości odbioru osobistego"
    Od: r...@p...onet.pl

    Chodzi oczywiście o "Kup teraz" na allegro.
    Czy zgodnie z polskim prawem w przypadku sprzedaży wysyłkowej na odległość,
    sprzedawca (obojętnie czy prowadzący DG, czy nie) ma prawo nie udostępniać
    mozliwości zakupu towaru bez wcześniejszej przedpłaty?

    Jak się ma do tego ten zapis?

    http://lex.pl/serwis/du/2000/0271.htm

    "USTAWA z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

    Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny
    lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia."

  • 2. Data: 2010-10-17 15:37:51
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

    W dniu 2010-10-17 14:11, r...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    >
    > Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny
    > lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia."

    'no i co mi Pan zrobi" ?

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 3. Data: 2010-10-17 15:45:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.10.2010 14:11, r...@p...onet.pl pisze:
    > Czy zgodnie z polskim prawem w przypadku sprzedaży wysyłkowej na odległość,
    > sprzedawca (obojętnie czy prowadzący DG, czy nie) ma prawo nie udostępniać
    > mozliwości zakupu towaru bez wcześniejszej przedpłaty?

    Myślę, że jak mu przelejesz koszty przesyłki i pobrania, to wyśle za
    pobraniem. Inaczej to się nie dziw, bo tacy, co zamawiają, a nie
    odbierają to realne i wysokie koszty.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-10-17 15:51:24
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

> [...]
    >
    > Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny
    > lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia."

    A kto Ci każe u takiego cwela kupować?

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2010-10-17 15:59:10
    Od: r...@p...onet.pl

    > A kto Ci każe u takiego cwela kupować?

    Nikt.

    Jednak jeśli jest jedynym dystrybutorem danego towaru w Polsce - jest problem.

  • 6. Data: 2010-10-17 16:28:26
    Od: r...@m...com

    > A kto Ci każe u takiego cwela kupować?

    A co innego proponujesz, gdy jest on jedynym sprzedawcą?

    miałem kilka razy taką sytuację.

    Np z książką niedostępną już w hurtowniach,
    i sprzedaży detalicznej, z wyczerpanym nakładem...

    I tylko jedna aukcja na allegro,
    i oczywiscie:
    "nie wysyłam za pobraniem, brak możliwości odbioru osobistego".
    A cena kilkaset zł... bo w koncu to tzw. "biały kruk"
    Konto allegrowicza świeże, raptem z 5 pozytywów moze miał...

  • 7. Data: 2010-10-17 16:42:55
    Od: r...@m...com

    > W dniu 2010-10-17 18:28, r...@m...com pisze:
    > [..]
    >
    > Akurat na allegro masz ochronę kupujących do 10 tys.

    A jak udowodnisz allegro i policji że w zwykłej (nie pobraniowej) paczce była
    np. cegła lub kartofle?

    PP nie oferuje możliwości sprawdzenia zawartości zwykłych paczek przy odbiorze.

  • 8. Data: 2010-10-17 16:43:17
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > Konto allegrowicza świeże, raptem z 5 pozytywów moze miał...

    Akurat na allegro masz ochronę kupujących do 10 tys.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2010-10-17 16:43:29
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-17 18:28, r...@m...com pisze:

    > A cena kilkaset zł... bo w koncu to tzw. "biały kruk"
    > Konto allegrowicza świeże, raptem z 5 pozytywów moze miał...

    Krótko: szerokim łukiem omijać. Może to krzywdzące ten promil uczciwych
    z małym stażem, ale opinię trzeba sobie wyrobić drobniejszymi rzeczami i
    przez dłuższy czas. No i pytanie ile z tych pozytywów za sprzedaż a ile
    za kupno drobnicy. Alledrogo to niestety dziwne miejsce i nie łudź się,
    że ubezpieczenie kupującego Cię ochroni. Wygląda ładnie w teorii, w
    praktyce wychodzą schody.

    --
    MZ

  • 10. Data: 2010-10-17 16:44:16
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-17 18:43, Arek pisze:
    > W dniu 2010-10-17 18:28, r...@m...com pisze:
    > [..]
    >
    > Akurat na allegro masz ochronę kupujących do 10 tys.

    To spróbuj kiedyś z tego musieć skorzystać, zdziwisz się b. nieprzyjemnie.

    --
    MZ