    From: "esjot" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nauczyciel prosi o pomoc prawnika.
    Date: 22 Jul 2006 05:00:20 -0700

    Witam

    Jestem nauczycielką. Właśnie skończyłam odbywanie stażu na
    nauczyciela dyplomowanego (ostatni stopień awansu zawodowego - tak
    mówi kuratorium). Staz trwał 2 lata i 9 m-cy. Prawem wymagane jest,
    aby nauczyciel był zatrudniony na minimum pół etatu (9 godzin)
    zgodnie ze swoimi kwalifikacjami. Dyrektorka "zatwierdziła" mi
    rozpoczecie stażu, dając mi 8 godzin/tydzień historii (zgodnie z
    moimi kwalifikacjami) + 1 godz./tydzień - godzina wychowawcza (chyba
    jako nauczyciel mianowany mam uprawnienia do prowadzenia godz.
    wychowawczej, prawda?) i 15 godzin biblioeki - bez kwalifikacji.
    Zatrudniona jestem na umowę o pracę na czas nieokreślony w pełnym
    wymiarze godzin.
    Przez okres tego stażu podejmowałam szereg licznych nowych wyzwań
    kosztem własnej rodziny, łącznie z 2 letnimi studiami podyplomowymi
    (na koszt własny - nie jest to dla mojej rodziny bez znaczenia).
    Moja dokumentacja ze stażu "poszła" do Kuratorium i tu sie zaczeły
    problemy co do owych 9 godzin zgodnych z kwalifikacjami. Sprawa jest
    jeszcze nie rozstrzygnięta.
    Problem w tym, czy te 8 godz. hustorii i 1 godz. wychowawcza =
    spełnienie warunku prawnego, który mówi, że nauczyciel musi być
    zattrudniony na minimum pół etatu (9 godz.) zgodnie ze swoimi
    kwalifikacjami i czy te 15 godz. historii bez kwalifikacji (taki
    angaż) mają, bżdź nie mają znaczenia w przedmiotowej sprawie.
    Patrz - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie
    uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

    Gdyby znalazł się ktoś uprzejmy i mógł mi pomóc rozwikłać
    prawnie mój problem, byłabym wdzięczna.
    Obecnie czekam na "wyrok" w tej sprawie z Kuratorium (mają
    konsultować decyzję ze "swoim" prawnikiem.

    Z poważaniem
    Grażyna