  • 1. Data: 2006-11-21 23:47:46
    Temat: Nagrywanie sesji Rady Gminy
    Od: "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl>

    Witam!

    Moje zapytanie przedstawie moze troszke nieporadnie, bo niestety nie jestem
    obeznany w tych sprawach. Chciałem złożyć wniosek do Wojta o wydanie
    zezwolenie na nagrywanie (dzwiek i obraz) sesji Rady Gminy. W statucie prawa
    lokalnego nie ma zawartej informacji o nagrywaniu posiedzeń Rady, jedyną
    wzmianką jest:

    §12.

    1. Sesje są jawne. O ich terminie, miejscu i przedmiocie Przewodniczący
    powiadamia społeczeństwo na 7 dni wcześniej w sposób zwyczajowo przyjęty.

    2. Na sali obrad podczas sesji mogą być obecni mieszkańcy gminy i zaproszeni
    goście zajmujący wyznaczone w tym celu miejsca.

    3. Ograniczenie jawności pracy Rady może wyniknąć wyłącznie z ustaw.

    Korzystając z różnych aktów prawnych wydaje mi sie ze moglbym sie powolac na
    Konstytucje RP (art 61, paragraf 2)

    Jak powinien wygladac taki dokument, wniosek ?

    Z wyrazami szacunku

    Paweł K.

  • 2. Data: 2006-11-22 01:17:44
    Temat: Re: Nagrywanie sesji Rady Gminy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Priest wrote:

> [...]
    > obeznany w tych sprawach. Chciałem złożyć wniosek do Wojta o wydanie
    > zezwolenie na nagrywanie (dzwiek i obraz) sesji Rady Gminy. W statucie prawa

    A po co?

    > lokalnego nie ma zawartej informacji o nagrywaniu posiedzeń Rady, jedyną
    > wzmianką jest:
    >

    > §12.
    >
    > 1. Sesje są jawne.

    I starczy. To jest właśnie twoje zezwolenie.

  • 3. Data: 2006-11-22 09:15:06
    Od: "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > A po co?

    Chodzi o to ze radni malo robia na sesjach. Drugą rzeczą jest to, ze wiele
    osob chetnie by przyszlo na spotkanie rady ale nie ma czasu. Taki film po
    nagraniu chciałbym udostępnić na naszym gminnym forum oraz sporzadzic male
    streszczenie takiego posiedzenia. Jak powinno wygladac takie pismo, ktore
    zlozylbym Wojtowi ? Szukałem w google i nic nie znalazlem :/

    Z wyrazami szacunku
    Paweł K.

  • 4. Data: 2006-11-22 09:49:50
    Od: donwito <q...@c...barg.cy>

    Dnia Wed, 22 Nov 2006 10:15:06 +0100
    "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl> napisał(a):

    > Chodzi o to ze radni malo robia na sesjach. Drugą rzeczą jest to, ze

    Nie 'po co chcesz nagrywać?' tylko 'po co chcesz składać pismo?'. Twoje
    prawo do nagrywania wynika z ustawy. Nie musisz nikogo pytać,
    informować, zużywać tuszu w długopisie itd. Po prostu idź i nagrywaj.

    w.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)

  • 5. Data: 2006-11-22 09:52:39
    Od: donwito <q...@c...barg.cy>

    Dnia Wed, 22 Nov 2006 10:49:50 +0100
    donwito <q...@c...barg.cy> napisał(a):

    > Twoje prawo do nagrywania wynika z ustawy. Nie musisz nikogo pytać,

    Tfu, nie z ustawy a ze statutu. W tym przypadku na jedno wychodzi.

    w.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)

  • 6. Data: 2006-11-22 09:55:28
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Jak powinien wygladac taki dokument, wniosek ?

    Przepisy nie wymagają składania wniosku. Po prostu przed sesją skontaktuj
    się z obsługą sesji w radzie gminy i spytaj o szczegóły techniczne, gdzie
    możesz ustawić kamerę, etc. Podstawą Twojego działania jest art. 18 ustawy o
    dostępie do informacji publicznej, to oni, żeby Ci zakazać musieliby wskazać
    przepis uprawniający ich do tego.

    Marcin.
    --
    www.radca.krakow.pl

  • 7. Data: 2006-11-22 12:42:17
    Od: "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl>

    Mam jeszcze takie pytania czy czlonkowie rady moga sie nie zgodzic na takie
    nagrywanie? Bo z tego co mi sie wydaje to w momencie posiedzenia członkowie
    rady gminy sa organem. A jak to wyglada z osobami trzecimi, tzn osobami
    ktore przyszly posluchac takiego posiedzenia, czy musze miec od nich jakies
    zezwolenie na to aby ich takze nagrywac? Zaznaczam ze to dalej bedzie
    zwiazane z publikacja takiego nagrania dla osob ktore chcialby obejrzec
    takie nagranie, a w chwili posiedzenia nie mogly z roznych przyczyn pojawic
    sie na nim.
    A co do publikacji, to czy takie nagranie moze byc publilkowane dla
    spoleczenstwa? Czy tutaj juz bedzie potrzebne zezwolenie od Wojta?

    Z wyrazami szacunku
    Paweł K.

  • 8. Data: 2006-11-22 15:15:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Priest wrote:

    > Chodzi o to ze radni malo robia na sesjach. Drugą rzeczą jest to, ze wiele
    > osob chetnie by przyszlo na spotkanie rady ale nie ma czasu. Taki film po

    Ja sie pytam po co chcesz jakieś podania o zezwolenie składać.

    Podania o zgodę na oddychanie też codziennie gdzieś wysyłasz? ;->

  • 9. Data: 2006-11-22 18:56:00
    Od: "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" wrote
    > Ja sie pytam po co chcesz jakieś podania o zezwolenie składać.
    > Podania o zgodę na oddychanie też codziennie gdzieś wysyłasz? ;->

    Teraz juz wiem ze nie musze tego robic, tylko nie bylem pewien tego a ze
    wojt jest zaczepny to wolalem byc pewien. Mogloby sie okazac ze nagle mi z
    czyms wyskoczy a ja bede niezorientowany w aspektach prawnych ...
    Teraz jeszcze nie wiem co w zwiazku z osobami ktore przychodza na spotkanie.
    Czy ich tez moge kamerowac ot tak ?

  • 10. Data: 2006-11-22 19:24:50
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl> napisał w wiadomości
    > Mam jeszcze takie pytania czy czlonkowie rady moga sie nie zgodzic na
    > takie nagrywanie?

    Nie mogą. Sa osobami publicznymi w miejscu publicznym, posiedzenia
    kolegialnych organów przedstawicielskich są jawne.

    > A jak to wyglada z osobami trzecimi, tzn osobami ktore przyszly posluchac
    > takiego posiedzenia, czy musze miec od nich jakies zezwolenie na to aby
    > ich takze nagrywac?

    Nie musisz - można utrwalać wizerunki osób jako część większej zbiorowości w
    miejscu publicznym.

    Nie.

    Marcin.

    --