  • 1. Data: 2002-08-19 14:26:50
    Temat: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
    Od: okimen <o...@w...pl>

    WITAM

    Mam problemik w nastepujacej kwesti:
    W marcu br kupilem nagrywarke m-ki hmmm... : LG 32 x
    Wszystko bylo w najlepszym porzadzeczku, do czasu az nagrywarka
    przestala dzialac - zaczela "rzezic etc." i wszystko wskazywalo na jej
    wewnetrzna, ukryta wade.

    Problem tkwi jednak w tym, ze miedzyczasie mialem przeprowadzke
    i gdzies zagubilem na dobre GWARANCJE na ta nagrywarke.

    Udalem sie do hurtowni, gdzie dokonalem zakupu i tam zakumunikowalem,
    ze korzystajac z tytulu rekojmi zadam naprawy lub wymiany wadliwego
    towaru.
    Tu uslyszalem jednak, ze hurtowania nie odpowiada za produkty LG.
    W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do
    serwisu LG. Tu jednak trzeba miec gwarancje, a ja w chwili obecenej
    posiadam jedynie fakture VAT zakupu w/w nagrywarki.

    Moze ktos z grupowiczow mial podobny problem, zwlaszcza z produktami
    LG ??? Jak, w obliczu odmowy uznania mojego prawa do rekojmi, mam
    postapic z niesumienna hurtownia komputerowa ?

    POZDRWIAM - Kxys

  • 2. Data: 2002-08-19 19:58:14
    Temat: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
    Od: b...@p...onet.pl

    > Tu uslyszalem jednak, ze hurtowania nie odpowiada za produkty LG.
    > W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do
    > serwisu LG.

    Spławili Cię bo dałeś się spławić. Roszczenia z tytułu rękojmi zgłasza się do
    SPRZEDAWCY! Mogą sobie mówić co chcą a muszą naprawić produkt albo oddać kase -
    jest tylko jeden warunek - musisz mieć dowód zakupu. No i oczywiście obowiązuje
    rok czasu od daty zakupu. Jak nie będą chcieli naprawić zgłoś to do PIHu i idź
    do jakiejś organizacji konsumenckiej - oni wiedzą co dalej robić!

  • 3. Data: 2002-08-19 21:00:48
    Od: "MarcinS" <v...@p...fm>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Spławili Cię bo dałeś się spławić. Roszczenia z tytułu rękojmi zgłasza się do
    > SPRZEDAWCY! Mogą sobie mówić co chcą a muszą naprawić produkt albo oddać kase -
    > jest tylko jeden warunek - musisz mieć dowód zakupu.

    Być może masz rację, ale jak to się ma do sytuacji, kiedy gdzieś tam drobnym
    druczkiem w karcie gwarancyjnej jest właśnie tak :
    "W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do serwisu"?
    Sam mam jakiś tam sprzęt, i to chyba właśnie LG ( niepamiętam teraz...) który posiada
    taki tekst... Na szczęście działa bez
    awaryjnie ( na razie:))
    I broń Boże, nie jest to czepianie się lub podwarzanie Twojej opini, tylko naprawdę
    jestem ciekaw, jak to jest... Warto zbierać
    takie informacje na przyszłość:)
    A swoją drogą - są firmy, które stosują system "door to door".
    Mój znajomy kupił monitor właśnie takiej firmy ( pomijając kryptoreklame, naprawde
    zapomniałem jaka to firma:) ) - monitor niestety
    "padł". Firma odebrała mu monitor z domu i po paru dniach odwiozła naprawiony z
    powrotem.
    Godne pochwały.
    --
    MarcinS

  • 4. Data: 2002-08-20 07:44:54
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>

    <b...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    idź
    > do jakiejś organizacji konsumenckiej - oni wiedzą co dalej robić!

    Nie do konca. W przypadku sprzedazy detalicznej - tak, sprzedawca jest
    zwiazany
    rekojmia. Natomiast w przypadku sprzedazy pomiedzy firmami (co w przypadku
    hurtowni jest czesto zasada), strony moga wylaczyc odpowiedzialnosc
    sprzedawcy
    z tytulu rekojmi. Czesto przed rozpoczeciem zakupow w hurtowni nalezy
    wyrazic zgode na taki punkt umowy.
    Czyli jesli kupowales jako osoba fizyczna - masz prawo dochodzic rekojmi.
    Jesli jako firma - to zalezy od tego na co sie zgodziles...

    MZ

  • 5. Data: 2002-08-20 07:59:33
    Od: "marlid" <m...@p...com>

> [...]
    >
    >MZ
    >
    >rozwinę jedynie wątek dot sprzedaży konsumenckiej:
    W przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji niezwłocznie, powinien
    potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o sposobie jej
    załatwienia. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, żądając, aby
    konsument zgłosił ją producentowi lub dostawcy. Odmowa taka jest bezskuteczna.
    Sprzedawca jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub
    w innym wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy. Konsument nie
    ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru o wadze powyżej 10 kg, o dużych
    rozmiarach, urządzeń oraz innych towarów wbudowanych lub zainstalowanych na
    stałe. W tych przypadkach, konsument wskazuje miejsce, w którym towar się
    znajduje, a przyjmujący reklamację, w uzgodnieniu z konsumentem, ustala termin
    oględzin lub odbioru przez sprzedawcę reklamowanego towaru; termin ten nie
    może być dłuższy niż 7 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Jeżeli strony nie
    postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas niezbędny do prawidłowego
    załatwienia reklamacji, nie może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia
    dostarczenia towaru lub od dnia dokonania oględzin. Jeżeli w powyższym
    terminie sprzedawca nie ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji, uważa się,
    że reklamację uznał z obowiązkiem załatwienia zgodnie z żądaniem konsumenta. W
    razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca powinien o tym pisemnie
    zawiadomić konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony
    towar. Jeżeli jednak załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy
    lub badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych
    działań, sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do
    wydania opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli
    strony nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni
    kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Reklamacje dotyczące wad artykułów
    żywnościowych oraz niebudzące wątpliwości reklamacje wad artykułów
    nieżywnościowych, w wyniku których następuje obniżenie ceny, zwrot ceny albo
    wymiana towaru na znajdujący się w punkcie sprzedaży towar wolny od wad -
    powinny być załatwiane niezwłocznie. Do wymiany za towar wadliwy może być
    użyty przez sprzedawcę wyłącznie towar fabrycznie nowy, chyba że przedmiotem
    sprzedaży była rzecz używana. Przy wymianie towaru wadliwego na fabrycznie
    nowy lub w razie odstąpienia przez konsumenta od umowy z powodu wad w towarze
    nie stosuje się potrącenia z ceny za skutki normalnego zużycia towaru,
    stanowiącego przedmiot uznanej reklamacji. Obniżenie ceny towaru powinno
    nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość (użyteczność) tego towaru uległa, z
    powodu uznanych wad, obniżeniu w porównaniu do wartości tego towaru bez wad.
    Jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru, jak też w celu usunięcia wady, towar
    został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający reklamację, na żądanie
    konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z tym związane (koszty
    transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru, ubezpieczenia itp.).

    pzdr

    marek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2002-08-20 11:15:15
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > załatwienia. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, żądając, aby
    > konsument zgłosił ją producentowi lub dostawcy. Odmowa taka jest

    No właśnie - jak coś już piszę to jestem pewien a poza tym to radzę iść do
    producenta (serwisu) i grzecznie porozmawiać o naprawie. Ja wymieniłem tak DVD
    Samsunga za niewielką dopłatą ponieważ serwis zaoferował lepszy model i kiedyś
    mi padł HD Fujitsu -Siemens. Nie miałem gwarancji bo kupiłem na giełdzie i była
    tylko naklejka na HD z datą. Serwis zrobił mi grzeczność i wymienił dysk na
    nowy + 10GB gratis. Warto chyba iść i porozmawiać - znane firmy często idą w
    takich wypadkach "na rękę".
    PZDR Daro

  • 7. Data: 2002-08-20 11:27:24
    Od: Przemysław Bernat <P...@p...com>

    MarcinS wrote:

    > Być może masz rację, ale jak to się ma do sytuacji, kiedy gdzieś tam drobnym
    druczkiem w karcie gwarancyjnej jest właśnie tak :
    > "W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do serwisu"?

    Witam,

    Mieszasz dwie rzeczy. Gwarancja to gwarancja, rękojmia to rękojmia.
    Warunki gwarancji wynikają w dużej części z dobrej woli gwaranta (
    producent, importer, sprzedawca ). Rękojmia i jej warunki wynikają
    ustawy. Rękojmia dotyczy styku sprzedawca - konsument. Trwa rok,
    realizowana jest w siedzibie sprzedawcy. Zapisy w karcie gwarancyjnej
    nie zmieniają i nie znoszą praw konsumenta winikających z rękojmi. Chcąc
    skorzystać z rękojmi można spokojnie podrzeć kartę gwarancyjną. Dowodem
    zakupu jest faktura, paragon itp. Brak numeru seryjnego urządzenia na
    fakturze stanowi problem dla sprzedawcy, a nie konsumenta. Jest tylko
    jeden haczyk: rękojmię mozna znieść w obrocie gospodarczym, czyli firma
    - firma. Zwykle też tak się robi.

    --

    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 8. Data: 2002-08-20 12:17:31
    Od: okimen <o...@w...pl>

    DZIEKI za odzew w mojej sprawie.
    Podjalem juz pewne kroki w stosunku do hurtowni.
    Sporzadzilem "na oficjala" pismo, z zadaniem przyjecia
    towaru w ramach rekojmi (za wadliwy produkt).

    Zobaczymy co dalej ... ;) Termin 7 dniowy na odpowiedz.

    Kupujac towar dokonalem tego na firme, ale zadnej dodatkowej
    klauzuli nie podpisywalem (a wlasciwie to moj pracownik). No i
    hurtownia nie powoluje sie na cos takiego, po prostu informuje mnie,
    ze nie majac karty gwarancyjnej nie mam prawa do naprawy/wymiany
    sprzetu ... ufff...

    Jeszcze raz dzieki - POZDRAWIAM

    ---= Kxys - okimen =---