  • 1. Data: 2009-08-01 15:02:04
    Temat: L4 i druk Z-3 - kto dostarcza dokumenty do ZUS'u?
    Od: Charles <y...@g...com>

    Witam.
    Byłem na okresie wypowiedzenia z powodu redukcji etatu do końca lipca. W
    trakcie wypowiedzenia przyniosłem do firmy L4. L4 obejmuje również część
    sierpnia. Z tego co czytałem w necie do ZUSu musi wpłynąć L4 i
    wypełniony druk Z-3.
    Proszę o pomoc ponieważ nie mogę się nigdzie doczytać żeby się
    dowiedzieć na 100% - kto wypełnia druk Z-3 i kto jest zobligowany do
    dostarczenia L4 i Z-3 do ZUSu? Ja czy firma, w której byłem zatrudniony?
    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2009-08-02 09:13:16
    Temat: Re: L4 i druk Z-3 - kto dostarcza dokumenty do ZUS'u?
    Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl>

    Charles pisze:
> [...]
    > dowiedzieć na 100% - kto wypełnia druk Z-3 i kto jest zobligowany do
    > dostarczenia L4 i Z-3 do ZUSu? Ja czy firma, w której byłem zatrudniony?

    W firmie w której pracuję druki (Z-3 i ZLA czyli L4) przekazują kadry w
    momencie rozwiązania umowy.
    Choć możesz samodzielnie. Nigdy ZUS nie sprawdzał kto składa druk,
    jedynie poprawność zawartych danych. I tu może wyniknąć problem jeśli
    coś będzie nie tak wypełnione - możesz nie znać odpowiedzi na ich pytania.

    BogdanKa

  • 3. Data: 2009-08-02 12:06:15
    Od: Charles <y...@g...com>

    Bogdan Kwietniak pisze:
> [...]
    > jedynie poprawność zawartych danych. I tu może wyniknąć problem jeśli
    > coś będzie nie tak wypełnione - możesz nie znać odpowiedzi na ich pytania.

    Piszesz, że mogę złożyć sam, ale czy muszę? Jak to jest? Czy kadry mogą
    bezkarnie nie złożyć tych papierów w ZUSie i zrzucić ten obowiązek na
    mnie? Czy jest to gdzieś prawnie uregulowane?
    PZDR

  • 4. Data: 2009-08-03 12:53:22
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 02 Aug 2009 14:06:15 +0200, Charles napisał(a):

    > Piszesz, że mogę złożyć sam, ale czy muszę? Jak to jest?

    Złożyć możesz sam - jeżeli "kadry" Ci zawierzą i zaufają wydając ten
    dokument. oczywiście w Twoim dobrze pojętym interesie byłoby abyą
    dostarczył to Z-3 do ZUS ;)

    > Czy kadry mogą bezkarnie nie złożyć tych papierów w ZUSie i zrzucić ten obowiązek
    na
    > mnie?

    Tobie faktycznie rozchodzi się o ZŁOŻENIE czy o WYPEŁNIENIE?

    > Czy jest to gdzieś prawnie uregulowane?

    Ustawa z dn. 25 czerwca 1999r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia
    społecznego w razie choroby i macierzyństwa (Dz.U. z 2005r. nr 31 poz. 267)
    oraz ustawa z 30 października 2002r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu
    wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. nr 199 poz 1673 z poźn. zm.)

    Pokaż w kadrach im Z-3 i stronę nr 3 oraz nr 4 ;) - gdyby mieli problem z
    kwestią kto wypełnia Z-3 ;)