  • 1. Data: 2009-01-19 09:15:47
    Temat: Kontrola prędkości przez Żandarmerię Wojskową ??
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Witam !

    W weekend miałem okazję odwiedzić okolice Mrągowa i zaskoczyła mnie
    obecność na drodze Żandarmerii Wojskowej - mierzyli prędkość i
    zatrzymywali pojazdy naruszające ograniczenie prędkości.

    Mnie nie zatrzymali, więc nie miałem okazji zapytać o podstawę prawną
    do prowadzonych działań. O ile mnie pamięć nie myli, ŻW nie miało dotąd
    takich uprawnień wobec pojazdów cywilnych. Czy coś się zmieniło w tym
    zakresie ? Nie mogę się dokopać do ostatnich zmian w PoRD ale o ile
    pamiętam te dotyczyły zaostrzonych kar a nie rozszerzenia uprawnień
    kontrolnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-01-19 09:51:57
    Od: "qnick" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogę się dokopać do ostatnich zmian w PoRD ale o ile pamiętam te dotyczyły
    > zaostrzonych kar a nie rozszerzenia uprawnień kontrolnych.

    To się dokop do PoRD a potem pisz.

  • 3. Data: 2009-01-19 10:14:36
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    qnick pisze:

    > To się dokop do PoRD a potem pisz.

    No i się dokopałem i nadal niczego nie znalazłem, qnicku. Pytanie jest
    więc nadal aktualne.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-01-19 10:46:21
    Od: "qnick" <r...@o...pl>

    > No i się dokopałem i nadal niczego nie znalazłem, qnicku. Pytanie jest więc
> [...]
    Art. 131 ust.2 pkt.2.

  • 5. Data: 2009-01-19 11:25:31
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    qnick pisze:

    > Art. 131 ust.2 pkt.2.

    Przeczytałeś i zrozumiałeś treść tego przepisu, czy tylko rzuciłeś nim
    by cokolwiek dodać do wątku ?

    Wspomniany przez Ciebie przepis określa że minister obrony narodowej
    określi w drodze rozporządzenia warunki współpracy ŻW z Policją, w
    zakresie prowadzenia ewidencji kierowców naruszających przepisy.

    Uprawnienia Żandarmerii Wojskowej w zakresie kontroli drogowej
    określone są jasno w art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz art. 129 ust. 4 PoRD i nie
    ma tam delegacji pozwalającej na rozszerzenie tych uprawnień drogą
    rozporządzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-01-19 11:26:30
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "qnick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Art. 131 ust.2 pkt.2.

    Polecam koledze uważną lekturę:
    ROZPORZĄDZENIE

    MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

    z dnia 18 lutego 2004 r.

    w sprawie kontroli ruchu drogowego i kierowania ruchem drogowym przez
    Żandarmerię Wojskową i wojskowe organy porządkowe oraz warunków i trybu
    współdziałania Żandarmerii Wojskowej z Policją w prowadzeniu ewidencji
    kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-01-19 12:31:21
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    mecenas pisze:

> [...]
    > współdziałania Żandarmerii Wojskowej z Policją w prowadzeniu ewidencji
    > kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego.

    To jest akt wykonawczy do ustawy, który wypełnia obowiązek określony w
    przepisie o którym wspomniał qnick. Nadal nijak ma się on do uprawnień
    ŻW do zatrzymywania samochodów *cywilnych* w związku z przekroczeniem
    prędkości.

    Zaznaczam, że nigdzie nie wspomniałem o tym jakoby patrol był patrolem
    mieszanym. Nie, nie było tam policjanta a wyłącznie oznakowany radiowóz
    ŻW oraz dwóch żołnierzy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2009-01-19 12:51:16
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    >
    > Zaznaczam, że nigdzie nie wspomniałem o tym jakoby patrol był
    > patrolem mieszanym. Nie, nie było tam policjanta a wyłącznie oznakowany

    A może to była Straż Graniczna ? oni mają takie uprawnienia.

  • 9. Data: 2009-01-19 13:06:48
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    lleeoo pisze:

    > A może to była Straż Graniczna ? oni mają takie uprawnienia.

    No właśnie nie była to ani Straż Graniczna ani Służba Celna - o ich
    uprawnieniach wiem, są one obecne w PoRD od jakiegoś czasu. Zdziwiło
    mnie właśnie to, że była to Żandarmeria Wojskowa wykonująca samodzielnie
    czynności związane z kontrolą przestrzegania ograniczeń prędkości wobec
    samochodów cywilnych. Mieli ręczny radar i zatrzymywali cywilne pojazdy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2009-01-19 13:10:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 14:06:48 +0100, Sebcio napisał(a):

> [...]

    Żandarmerię Wojskową i wojskowe organy porządkowe oraz warunków i trybu
    współdziałania Żandarmerii Wojskowej z Policją w prowadzeniu ewidencji
    kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego (Dz.U. nr 40 poz. 364).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl