  • 61. Data: 2022-07-09 14:29:59
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.07.2022 o 12:00, Kviat pisze:
    > Konkretnie, to cała religia.

    Dla mnie religia, to po prostu wiara. W momencie, gdy ktokolwiek próbuje
    z tego robić wiedzę, to moim zdaniem dokładnie w tym momencie przestaje
    to być religia. Uważam, że na temat wiary nie należy w ogóle dyskutować.
    Religia, ma być generalnie odpowiedzią dla każdego, jaki ma sens życie i
    co się z nami dzieje po śmierci. I nie widzę sensu przekonywać innej
    osoby, że moja wizja jest jakoś szczególnie lepsza.

    Kiedyś religię łączono tak trochę z etyką. W sumie przykładowo religijny
    zakaz zabijania miał na celu ogarnięcie, by ludzie się nie zabijali.
    Oczywiście bywały tu problemy. Bo jak to dopasować do konieczności
    prowadzenia wojen? Zakazywaliśmy zabijania, ale Inkwizycja skazywała na
    śmierć ludzi. Był wynikający z przekazu pochodzącego od Boga zakaz
    sporządzania wizerunku Boga, to zmieniono przekaz, by dało się to
    zrobić. Nie ma głębszego sensu wymienianie tu podobnych sytuacji, bo
    tego jest masa. Trzeba po prostu zauważyć, że również Kościół, a tym
    bardziej jego reprezentanci nie są idealni. Nie widzę zresztą powodu, by
    byli - przecież to też ludzie. Powiedzmy, że po śmierci możemy uznać, ze
    niektóre z osób były ponadprzeciętnie idealni, mogą stanowić wzór dla
    innych i to te osoby powinny zostać Świętymi.

    Dla mnie problemem jest używanie Kościoła, jako tarczy przed negatywnymi
    ocenami. Bo gdyby nie próba wykazania, że jakakolwiek próba podniesienia
    zarzutu wobec przedstawiciela hierarchii Kościoła jest atakiem na wiarę,
    to podejrzewam, że udałoby się wiele zła uniknąć. Ale wszystkie
    organizacje chyba tak mają.

    Jak złapią policjanta jadącego po pijanemu, to nagle jest nagonka, ze
    policjanci jeżdżą po pijaku. A skoro powiedzmy przykładowo 1% kierowców
    jeździ po pijanemu, to nie widzę większego powodu, by to nie dotyczyło
    wszystkich. Oczywiście w wypadku zawodów zaufania należy minimalizować
    takie sytuacji i nie ma tu miejsca na pozostawienie takiej osoby, ale
    zawsze jest przecież ten pierwszy raz i nie da się przewidzieć, czy
    Tobie, albo mnie nie odbije i jutro z jakiegoś powodu nie wsiądziemy za
    kółko po kielichu. Pytanie, co powinna zrobić organizacja, jak okazuje
    się, że jej członek zaczyna mieć problemy - przykładowo z alkoholem.
    Próbować ratować osobę i ryzykować, że się to nie powiedzie i gość po
    pijaku pojedzie, czy może wywalić poświęcając jednostkę, ale w sumie
    gwarantując, że wpadki z pijanym kierowcą nie będzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2022-07-09 14:35:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.07.2022 o 10:25, J.F pisze:
    > Moze nie chcial, a moze rana faktycznie jakas niewyrazna.
    > zdobądz fotki:-)

    Sprawa wcale nie zawsze jest taka oczywista. Nie mogę i nie chcę tu
    wnikać w szczegóły, ale takie wątpliwości z kierunkiem postrzału znam i
    wiem, jak bardzo potrafią zmienić bieg czynności. Potem już czasem
    trudno nawet to odkręcić.

    Również badanie drobin prochu nie jest miarodajne. Ja przykładowo
    wzbudzam zawsze alarmy czułych urządzeń, bo często sam strzelam, albo
    nadzoruję osoby strzelające. Dlatego staram się komuś zlecać by - choćby
    pod moim nadzorem - samo badanie wykonał, albo naprawdę muszę dbać o
    czystość, bym, próbki nie zakaził.

    --
    Robert Tomasik

  • 63. Data: 2022-07-09 14:44:40
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 8 Jul 2022 11:15:19 +0200
    doszła do mnie wiadomość <n...@4...net>
    od Olin <k...@a...w.stopce> :

    >To jak długo trzeba słuchać Kurwina, żeby pokochać Fiutina?

    Swego czasu(ponad trzydzieści lat temu) Maciej Zembaty przewidział
    powstanie konfederacji i hymn dla nich napisał:
    https://www.youtube.com/watch?v=Z-nHFWL2kDg
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 64. Data: 2022-07-09 17:24:36
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Z drugiej strony, jak czasem ktoś mnie prosi o informacje, jak coś tam
    > się skończył o(w czym przykładowo mi pomagał), to też nigdy nie pisze,
    > jak to było, tylko czekam, aż zostaje wydany oficjalny komunikat i
    > przesyłam ten oficjalny i zaaprobowany przez stronę służbową tekst. Bo
    > czasem z różnych powodów oficjalna wersja odbiega od tej faktycznej.
    > Przeważnie w niewielkim zakresie, ale bywa, ze ważne względy za tym
    > przemawiają.

    https://tvn24.pl/swiat/wojna-w-ukrainie-moskiewski-r
    adny-aleksiej-gorinow-skazany-na-kolonie-karna-za-sl
    owa-o-wojnie-5781014

    "Powodem wszczęcia postępowania była wypowiedź Aleksieja Gorinowa
    podczas marcowej sesji z udziałem deputowanych, podczas której określił
    rosyjskie działania w Ukrainie jako wojnę, a nie - jak chce rosyjska
    propaganda - "specjalną operację wojskową".

    Wraz z inną urzędniczką Jeleną Kotienoczkiną podkreślili, że na Ukrainie
    giną dzieci, a Rosja przekształciła się w "państwo faszystowskie"."

    "To pierwszy wyrok z artykułu dotyczącego rozpowszechniania "fałszywych
    informacji" o armii, w wyniku którego skazany trafi do więzienia."

    Tak się właśnie kończy rozpowszechnianie nieoficjalnych i
    niezaaprobowanych przez stronę służbową tekstów.

    To zwykły zbieg okoliczności, że państwa reżimowe głównie opierają swoje
    funkcjonowanie na funkcjonariuszach, którzy nie mówią jak było
    faktycznie, lecz czekają na oficjalną wersję, zatwierdzoną przez
    zwierzchników.
    Ciekawe dlaczego w państwach cywilizowanych tak wielką wagę przywiązuje
    się do niezależnych i wolnych mediów, oraz chroni się ich źródła, które
    mówią jak faktycznie było...

    A w niektórych, to za mówienie nieprawdy, można nawet stracić stanowisko
    https://www.newsweek.pl/swiat/dymisja-borisa-johnson
    a-premiera-pograzyl-skandal-z-molestowaniem-seksualn
    ym/me2n9l1

    "Sprawa zaczęła się 30 czerwca, gdy wyszło na jaw, że Pincher
    poprzedniej nocy, będąc mocno pijany, molestował seksualnie w jednym z
    prywatnych klubów w Londynie dwóch mężczyzn.

    Pincher złożył rezygnację, a Johnson uznał, że kończy temat. Szybko
    okazało się jednak, że nie był to jednostkowy incydent, lecz Pincher ma
    na koncie długą historię tego typu zachowań, a na dodatek pogłoski o
    nich krążyły już od kilku lat.
    (...)Sytuację pogarszały mało wiarygodne, i jak wszystko wskazuje,
    nieprawdziwe wyjaśnienia, które składał w tej sprawie rzecznik premiera.
    Najpierw mówił on, że Johnson o tym nie wiedział, później, że nie
    wiedział o zarzutach, a słyszał tylko pogłoski, a wreszcie, że został
    zdawkowo poinformowany o zarzutach."

    Wiec już teraz sam nie wiem... lepiej mówić i pisać jak faktycznie było,
    czy lepiej czekać na zaaprobowanie przez stronę służbową?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 65. Data: 2022-07-09 18:04:30
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Dla mnie religia, to po prostu wiara. W momencie, gdy ktokolwiek próbuje
    > z tego robić wiedzę, to moim zdaniem dokładnie w tym momencie przestaje
    > to być religia. Uważam, że na temat wiary nie należy w ogóle dyskutować.

    Szkoda, że religiantom nikt o tym nie powiedział.

    > Religia, ma być generalnie odpowiedzią dla każdego, jaki ma sens życie i
    > co się z nami dzieje po śmierci. I nie widzę sensu przekonywać innej
    > osoby, że moja wizja jest jakoś szczególnie lepsza.

    Przekonaj do tego religiantów. Świat od razu zrobi się bezpieczniejszy.

    > Kiedyś religię łączono tak trochę z etyką. W sumie przykładowo religijny
    > zakaz zabijania miał na celu ogarnięcie,

    Aż trudno uwierzyć, że religianci nie słuchają zakazów własnej religii,
    co nie?
    Co poszło nie tak, że trzeba było czekać na rozdzielenie państw od
    kościoła, żeby religianci w końcu przestali zabijać... w imię swojej
    religii i dla swojego boga? Pomimo zakazu....
    Ciekawy paradoks, że im mniej wyznaniowe państwo, tym życie obywateli
    mniej zagrożone przez religiantów. A nie powinno być odwrotnie? Przecież
    religianci mają zakaz zabijania...
    Wyciągnij wnioski.

    > by ludzie się nie zabijali.

    I te religie ogarniają i ogarniają i przez tyle lat (wieków wręcz...)
    ogarnąć nie mogą.

    > Oczywiście bywały tu problemy. Bo jak to dopasować do konieczności
    > prowadzenia wojen?

    Normalni ludzie nie mają takich dylematów, bo nie uważają, że koniecznie
    trzeba prowadzić wojny.

> [...]
    > policjanci jeżdżą po pijaku. A skoro powiedzmy przykładowo 1% kierowców
    > jeździ po pijanemu, to nie widzę większego powodu, by to nie dotyczyło

    Bla bla bla.

    Sugerowanie (poprzez takie debilne zestawienia), że problemem religii
    jest 1% jakichś wykolejeńców w tych organizacjach jest poniżej dna.
    Od dawna wiadomo, że to nie jest 1%. Proporcje są dokładnie odwrotne.
    Dowody na to znajdziesz również w podręcznikach historii.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 66. Data: 2022-07-09 23:02:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2022 o 17:24, Kviat pisze:

    > Wiec już teraz sam nie wiem... lepiej mówić i pisać jak faktycznie było,
    > czy lepiej czekać na zaaprobowanie przez stronę służbową?

    Tzn. ja uważam, że należy mówić prawdę, albo nie mówić nic. Natomiast w
    tym momencie nie chodzi mi o kłamstwo. Chodzi mi o to, że dysponentem
    informacji służbowych są określone osoby.
    --
    Robert Tomasik

  • 67. Data: 2022-07-09 23:21:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.07.2022 o 18:04, Kviat pisze:

    > Normalni ludzie nie mają takich dylematów, bo nie uważają, że koniecznie
    > trzeba prowadzić wojny.

    To zależy od normy. Jak nas napadną, to mamy drugi policzek nadstawić?

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2022-07-10 04:39:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > nadzoruję osoby strzelające. Dlatego staram się komuś zlecać by - choćby
    > pod moim nadzorem - samo badanie wykonał, albo naprawdę muszę dbać o

    No ale to jest oczywista oczywistość, a nie jakieś arkana
    kryminalistyki. A przynajmniej być nie powinny. Ale rozumiem, że chcesz
    powiedzieć, że ślady prochu z tej czy innej strony to mógł sam oskarżony
    przypadkowo nanieść? Przecież to musi zupełnie inaczej wyglądać niż
    ślady naniesione przy wystrzale. Nie chcesz chyba powiedzieć, że takie
    ślady to bada się jakimś gazowym analizatorem?

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2022-07-10 08:31:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-07-08 o 12:47, _Master_ pisze:

    > Moim zdaniem program Konfederacji nie jest skierowany do młodzieży.

    Program Konfederacji?
    To zestaw pobożnych życzeń "chcemy aby".
    Kiedyś zainteresowałem się podatkowymi aspektami i znalazłem tam same bzdury
    ale chwytliwe medialnie czyli zwykła kiełbasa.

  • 70. Data: 2022-07-10 09:30:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To zależy od normy. Jak nas napadną, to mamy drugi policzek nadstawić?

    Ale rozumiesz, że wojny są przez tych, którzy widzą konieczność
    prowadzenia wojen, a nie przez napadniętych?
    Czy to też zbyt trudne dla ciebie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr