  • 1. Data: 2008-03-12 07:08:22
    Temat: Komornik wzywa i wyznacza 7 dni i co teraz
    Od: l...@v...pl

    Komornik wzywa do złożenia oświadczenia pod rygorem 7 dni od dnia otrzymania
    pisma - czy popieram wniosek egzekucyjny o egz.alimentów zaległych,
    - czy domagam się egz. alim.zaległych i bieżcych,
    - a w przypadku rezygnacji mam podać datę od kiedy aliementy te się już nie należą.

    Wniosek egzekucyjny z 2003r.
    Obecnie mam ukończone 25 lat
    Egz. dot św alimentacyjnych.zaległych i bieżących

    Co mam odpisać komornikowi - bo bieżące chyba mi się już nie należą skoro mam 25
    lat ? a co z zaległymi czy też mi się nie należą ?

  • 2. Data: 2008-03-12 10:07:38
    Temat: Re: Komornik wzywa i wyznacza 7 dni i co teraz
    Od: l...@v...pl

> [...]
    >
    > Co mam odpisać komornikowi - bo bieżące chyba mi się już nie należą skoro mam 25
    > lat ? a co z zaległymi czy też mi się nie należą ?

    Bardzo proszę o pomoc jw

  • 3. Data: 2008-03-12 10:12:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:
    > należą.

    > Bardzo proszę o pomoc jw

    To proste, musisz odpisać komornikowi, że domagasz sie alimentów
    zaległych, oraz alimentów bieżących, jeśli jeszcze Ci się należą.

    Czy Ci się należą, tego nikt z nas nie wie. Nie ma bowiem tutaj
    znaczenia Twój wiek, tylko inne okoliczności.

    Generalnie możesz założyć, że od momentu ukończenia szkoły (studiów)
    alimenty już się nie należą.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-03-12 10:54:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Gwoli ścisłości: czy "św. alimentacyjne bieżące" nie oznacza "bieżące w 2003
    > r." w tym kontekście?

    Raczej nie. Pewnie we wniosku egzekucyjnym z 2003r. pewnie była
    podana egzekucja alimentów zaległych, oraz bieżących, czyli komornik
    miał prowadzić egzekucję na bieżąco. Być może egzekucja była prowadzona,
    a może nie było z czego egzekwować i po 5 latach komornik chce się
    upewnić, czy za 2008r. to też ma egzekwować alimenty.

  • 5. Data: 2008-03-12 10:55:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > alimenty już się nie należą.

    Gwoli ścisłości: czy "św. alimentacyjne bieżące" nie oznacza "bieżące w 2003

    p. m.

  • 6. Data: 2008-03-12 11:11:38
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > a może nie było z czego egzekwować i po 5 latach komornik chce się
    > upewnić, czy za 2008r. to też ma egzekwować alimenty.

    Tak wniosek w 2003 dot. wyroku zasądzającego alimenty zaległe, egzekucja miałą
    być na bieżąco prowadzona. Teraz niestety nie jest , utrudnia pracodawca, nie
    wpuszcza komornika na teren zakładu, czym uniemożliwia mu prowadzenie egzekucji
    z wynagrodzenia za pracę - tak mówi mi komornik !!!

    Nie wiem skąd mogę pozyskać informację dotyczącą tego gdzie dłużnik
    alimentacyjny ma rachunek bankowy, jest to możliwe ? Jeśli pensja jest na konto
    przekazywana ma tą informację pracodawca ale jw.

  • 7. Data: 2008-03-12 11:54:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    > wpuszcza komornika na teren zakładu, czym uniemożliwia mu prowadzenie egzekucji
    > z wynagrodzenia za pracę - tak mówi mi komornik !!!

    To trochę dziwne, bo zajęcie wynagrodzenia za pracę można dokonać
    poprzez wysłanie odpowiedniego pisma pocztą.

    > Nie wiem skąd mogę pozyskać informację dotyczącą tego gdzie dłużnik
    > alimentacyjny ma rachunek bankowy, jest to możliwe ? Jeśli pensja jest na konto
    > przekazywana ma tą informację pracodawca ale jw.

    Możesz poprosić komornika, aby wysłał zajęcie rachunku bankowego do
    kilku banków, jeśli trafi się na taki, w którym dłużnik ma konto, to
    będzie ono skuteczne.

    Możesz też we własnym zakresie złożyć do sądu wniosek o wyjawienie
    majątku przez dłużnika. Dłużnik zostanie wezwany i będzie miał obowiązek
    pod przysięgą zeznać co posiada, w tym jakie ma rachunki.

    Generalnie ten komornik jest jakoś mało operatywny, jeśli pracodawca
    nie wpuszcza go do swojego zakładu, to powinien przyjść z policją.
    Zresztą nie jest to konieczne, bo zajęcie wynagrodzenia nie wymaga
    osobistej konieczności.

    Ponadto komornik może żądać od pracodawcy wskazania rachunku
    bankowego, na który jest przelewane wynagrodzenie. I też - niewykonanie
    tego polecenia może być w odpowiedni sposób ukarane.

  • 8. Data: 2008-03-12 12:15:27
    Od: l...@v...pl

    Co jeśli na to wezwanie nie odpowiedziałem w ciągu 7 dni ? I teraz to zrobię ?

  • 9. Data: 2008-03-12 18:22:46
    Od: "K. Mackiewicz" <d...@o...pl>

    l...@v...pl pisze:
    > Co jeśli na to wezwanie nie odpowiedziałem w ciągu 7 dni ? I teraz to zrobię ?

    A pod wezwaniem do oświadczenia masz jakiś rygor napisany ?, co do
    alimentów to w sumie należą Ci się do momentu uchylenia obowiązku
    alimentacyjnego przez sąd bądź twojej rezygnacji. Komornik może otrzymać
    nr konta dłużnika np z US o ile oczywiscie dluznik ma podany tam swój nr
    rachunku. Jeśli chodzi o wynagrodzenie to zajęcie wysyła się pocztą,
    chyba że zakład pracy nie odbiera korespondencji, bądź otrzymał i nic
    nie robi to komornik może osobiście się do niego wybrać, jeśli i to nie
    skutkuje to może nakładać grzywny dla pracodawcy po 500zł do skutku ( z
    tym jest bardzo długa droga ). Może jakieś nieruchomości posiada?,
    samochód itp.

    Krzysztof Mackiewicz
    gg: 1781586

  • 10. Data: 2008-03-13 06:58:55
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > skutkuje to może nakładać grzywny dla pracodawcy po 500zł do skutku ( z
    > tym jest bardzo długa droga ). Może jakieś nieruchomości posiada?,

    Piszesz co komornik może, jakie ma uprawnienia, ale co jeśli ich nie wykonuje ?
    W rozmowie powiedział, że nie został wpuszczony do pracodawcy, ja na to, że mógł
    wysłać pismem, powiedział że to zrobił i nie odebrał przesyłki adresat - i po
    tygodniu dostałem pismo z informacją czy podtrzymuję wniosek egzekucyjny.

    Pod wezwaniem jest napisane "pod rygorem przewidzianym w przepisach" ale nie
    wskazuje co i jak.