  • 1. Data: 2005-06-21 20:57:20
    Temat: Jeszcze raz spółka cywilna
    Od: "Bati" <b...@p...onet.pl>

    Mam proste pytanie co dzieje się z umowa najmu loklau zawartą przez spółkę
    cywilną, po rozwiązaniu tej spółki. Czy stronami powyższej umowy bedzie
    każdy ze wspólników s.c., czy też umowa ulegnie rozwiązaniu ?
    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2005-06-22 09:26:05
    Temat: Re: Jeszcze raz spółka cywilna
    Od: "Dawid Milczarek" <d...@w...home.pl_fif.to_raf.net>

    Spolka cywilna nie ma ani osobowosci prawnej, ani nawet zdolnosci prawnej,
    a mowiac bardziej obrazowo - nie jest podmiotem prawa cywilnego, tylko
    umowa miedzy takimi podmiotami.

    Rozwiazanie spolki cywilnej (wewnetrznej umowy miedzy wspolnikami) nie
    bedzie mialo wplywu na zupelnie odrebna umowe najmu, w ktorej wspolnicy
    byli strona. Wspolnicy nadal beda zwiazani umowa najmu (ci, ktorzy ja
    zawarli) niezaleznie od tego, jaki bedzie ich laczyl stosunek wewnetrzny
    (np. umowa spolki cywilnej zostanie rozwiazana).

  • 3. Data: 2005-06-22 09:44:38
    Od: "Bati" <b...@p...onet.pl>

    Nie rozumiem tzn. ze jak w imieniu s.c. podpisał się tylko jeden wspólnik to
    tylko on w razie rozwiązania umowy spółki jest związany umową najmu? Z tego
    co wiem to w s.c. jest odpowiedzialność solidarna, więc umowa będzie wiązała
    obydwu.

  • 4. Data: 2005-06-22 10:00:07
    Od: "Dawid Milczarek" <d...@w...home.pl_fif.to_raf.net>

    "Bati" <b...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > tego
    > co wiem to w s.c. jest odpowiedzialność solidarna, więc umowa będzie

    Zaszlo drobne nieporozumienie. Oczywiscie, ze wszyscy beda solidarnie
    odpowiedzialni. Piszac, ze zwiazani umowa beda ci, ktorzy ja zawarli, mam
    na mysli tych, ktorzy sa strona umowy. A strona umowy niekoniecznie sa
    tylko ci, ktorzy ja faktycznie podpisali, ale rowniez ci, w ktorych imieniu
    byla zawarta przez odpowiednio umocowana osobe.