  • 1. Data: 2010-03-17 21:49:29
    Temat: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

    Witam!
    Zaistaniala taka sytuacja:
    1/ przewoznik uszkodzil przesylke
    2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem
    reklamacji
    4/ brak odpowiedzi

    Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
    Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?

    Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
    Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
    par. 6.1 i 10.

    Pozdroo
    Karol

  • 2. Data: 2010-03-17 22:01:46
    Temat: Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bizon pisze:
> [...]
    >
    > Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
    > Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,

    Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-17 22:41:51
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

    > Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?

    Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
    Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.

    Pozdroo
    Karol

  • 4. Data: 2010-03-17 23:05:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bizon pisze:
> [...]
    reklamacji

    > Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
    > Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.

    Wydaje się, że faktycznie reklamacja jest uznana. Wypada wysłać
    wezwanie (trzeba wysłać, jeśli to sprawa gospodarcza) i można iść do sądu.

    Nie nakazowe.

    Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.

    Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-03-18 07:43:08
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

> [...]
    >
    > Nie nakazowe.
    >
    > Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.
    >
    > Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.

    Kwota, jaka zadalem w reklamacji jest poniziej 10 000zl. Jest ten e-sad, tylko
    zastanawiam sie czy jest sens, i nie lepiej odrazu wyslac papierowy pozew jako
    uproszczony..
    A jak wyglada sprawa z przewoznikiem? Co Wam przychodzi do glowy jako
    jego linia obrony?

    Pozdroo
    Karol

  • 6. Data: 2010-03-18 08:49:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Bizon pisze:
> [...]
    > 2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    > 3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem

    Taka podpowiedź, przy reklamacjach tego typu warto podać informację na
    jakie konto mają przesłać pieniądze - przyśpiesza znacznie zwrot
    pieniędzy. Przetestowane pozytywnie, nawet od PKP pieniążki trafiły na
    konto zaraz po rozpatrzeniu reklamacji zanim dotarła informacja o
    pozytywnym rozpatrzeniu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl